
Beevor, Dario i test odporności
Ostatnio przeczytałem książkę brytyjskiego historyka Antony Beevora „Druga wojna światowa”. Chodziła za mną od dawna. W końcu sięgnąłem – i… czytałem ją prawie rok. Nie dlatego, że ciężka. Wręcz przeciwnie – … dalej
Ostatnio przeczytałem książkę brytyjskiego historyka Antony Beevora „Druga wojna światowa”. Chodziła za mną od dawna. W końcu sięgnąłem – i… czytałem ją prawie rok. Nie dlatego, że ciężka. Wręcz przeciwnie – … dalej
Polaryzacja – pogłębianie się różnic między jakimiś pojęciami, poglądami czy portfelami, rozmontowuje dzisiejszą rzeczywistość i ustala nowe reguły rynkowej gry. Analizując strategie firm widzimy “uzbrojonym okiem”, że jednym … dalej
Obejrzyj zwycięską prezentację Wojtka z konferencji I Love Marketing 2023. Dziś można ją obejrzeć za darmo na YouTube! Dodatkowe materiały o koncepcji JTBD, o któreych mowa w prezentacji, znajdziesz tu: LINK DO MATERIAŁÓW O JOBS … dalej
Prezentacja Wojtka o technice odwróconych scenariuszy była jedną z najlepiej ocenianych podczas “nieoficjalnych mistrzostw w prezentowaniu”, czyli majowej edycji konferencji I love Marketing. Dziś można ją obejrzeć za darmo na YouTube. Życzymy … dalej
8 minut czytania Prezentacja powstała w oparciu o wnioski wybranych projektów badawczych i strategicznych z obszaru produktu i usługi, które realizowałem w latach 2013-2023 i których esencję postanowiłem wyciągnąć i przedstawić. Projekty opierały się … dalej
W dobie zmian w modelu dystrybucji aut twardą walutą staje się wiedza o nabywcy i jego preferencjach. Wygrają dealerzy potrafiący z takich danych mądrze korzystać. Światowy przemysł stoi obecnie w obliczu … dalej
Internetowe stacje radiowe nadające „bity do nauki i relaksu” – przykład ciekawego biznesu zbudowanego w oparciu o jobs-to-be-done.
Wojtek udzielił krótkiego wywiadu Jamesowi Behrowi z kanału Pretekst. Rozmowa dotyczyła tematyki innowacji i projektowania. Dziękujemy za zaproszenie!
Rynek to wielki zbiór klientów o różnych, często skrajnie innych preferencjach, zachowaniach zakupowych, wzorcach konsumpcyjnych i zadaniach do wykonania. To powoduje, że trudno sprostać wymaganiom wszystkich jednocześnie i tworzyć produkty lub usługi, … dalej
W świecie innowacji jest kilka obszarów, w których – jak mówi William Gibson – przyszłość się już wydarzyła. Śledzenie ich zapewnia mi dreszczyk emocji zbliżony do tego, który zapewne odczuwa strateg … dalej
Podglądałem ostatnio różne dyskusje na LI dotyczące sztucznej inteligencji generatywnej (SI) – zaczęło się od wrzutek z Midjourney, ChatGPT i podobnego software, a potem poleciało – kto straci pracę, że przecież prawa … dalej
Twórcy podcastu Pretekst oraz Sprawny Marketing zaprosili Wojtka do rozmowy o projektowaniu usług, strategii, innowacji. Bardzo dziękujemy za zaproszenie!