Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji


Customer journeys na #ilovemkt


Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty


Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera


Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki


Service Design – seminarium w LPNT


Warsztaty na Konferencji OLX Know-How


Warsztaty Nowe Rzemiosło


Konferencja #ilovemkt


VHS partnerem World Usability Day Poznań


Manufacturing Day Łódź


Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?


Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy “Drugie Życie Budynków”


Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD


IMG_3162

Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji

👎 Organizacje systematycznie gromadzą dane i informacje (m.in.: w formie raportów) na użytek poszczególnych działów czy projektów. Z naszych obserwacji wynika, że ta wartościowa wiedza jest w firmach bardzo często rozproszona, a poszczególne departamenty jednej firmy albo nie wiedzą o posiadanych raportach, albo nie znają wyników badań zamawianych przez swoje koleżanki i kolegów z innych działów.

👎Do tego informacje zawarte w raportach często się powtarzają (lub wykluczają), a spójność i porównywalność wyników badań jest ograniczona.

👎W takich okolicznościach trudnym zadaniem jest wykorzystanie ich pełnego potencjału w bieżących projektach np.: dla projektowania ścieżek, usług i produktów, person czy doświadczeń. A szkoda. Uważamy, że raporty, analizy, opracowania można wykorzystać ponownie, a zamawianie kolejnych nowych badan “od początku” nie zawsze jest konieczne. Zgodnie z podejściem: be smart and recycle!

Reuse, Recycle – jak wykorzystać wiedzę i raporty, które mamy w organizacji do celów projektowych – to tytuł wykładu, jaki poprowadzili Iza Bernau-Ławniczak i Wojciech Jagodziński w trakcie konferencji You cannot not design w Poznaniu. Była mowa o tym, jak zintegrować i wykorzystać różne źródła wiedzy w firmie, jak wydobyć z nich jeszcze więcej wartościowych informacji, insightów, czy niedostrzeganych dotąd nowych zależności. #badania #knowledgemanagement

DSC09176_Fotor

Customer journeys na #ilovemkt

Dzięki projektowaniu customer journeys (CJ) możesz zobaczyć i w pełni zrozumieć doświadczenia Twoich klientów z ich perspektywy i zaproponować rozwiązania, za które klienci zapłacą swoim zainteresowaniem, uwagą, uczuciem, pieniędzmi. W prezentacji pt. Głos wołającego na puszczy Wojtek, który został zaproszony na konferencje ponownie,  przekaże kilka inspiracji na temat CJ i podpowie jak zabrać się do ich projektowania. Zapraszamy do zapisywania się na wydarzenie!

Link:#ilovemkt2020

fot. sprawny marketing

78332876_2713625081991765_380706519592730624_o

Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty

Iza współprowadziła warsztat realizowany w oparciu o Otwarte Karty – nowe narzędzie, które pomaga pracującym zespołom lepiej się ze sobą dogadywać. Otwarte Karty „pracują” na emocjach, postawach, zachowaniach w komunikowaniu się z innymi. Mają służyć ludziom, dlatego zostały zaprojektowane zgodnie z metodykami human-centred. Mechanika narzędzia oparta jest na przekonaniu, że język, jakim do siebie mówimy, ma wpływ na atmosferę pracy i efektywność.

Za Otwartymi Kartami stoi zespół studia ilustratorsko-projektowego DINKSY, czyli grupa projektantek i projektantów, która spotkała się ze sobą w 2013 roku. Postanowili, że będą pracować inaczej – bez struktur oraz w przyjaznej atmosferze, dlatego też funkcjonują w turkusowym modelu zarządzania.

Linka: Otwarte Karty
Fot. Dinksy

logo3_237510_20191016140149

Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera

Persona to ważne i przydatne narzędzie projektowe. Budzi jednak sporo skrajnych emocji – od zachwytu po niechęć. Rzeczywiście, w tworzeniu person bardzo łatwo popaść w stereotypy. Ćwiczenie idzie zazwyczaj szybko, zespół się bawi, moderator uśmiecha. Tymczasem opracowanie dobrej, funkcjonalnej persony to analityczne zadanie poprzedzone obserwacją i zbieraniem danych w naturalnym kontekście użytkowym z wykorzystaniem konkretnych technik. Tak! Umiejętnie zrobiona persona daje świetne efekty!

Zapraszamy na bardzo praktyczny warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera!
Poznasz konkretne techniki i narzędzia do tworzenia person, które mają sens projektowy – 20% gadania i 80% działania.

3.12.2019, Warszawa, marzyciele i rzemieślnicy, Bracka 25
Link do wydarzenia: Warsztat persona

marcin-jozwiak-kGoPcmpPT7c-unsplash

Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki

Jesteśmy po drugim etapie projektu, w którym prototypowaliśmy i testowaliśmy rozwiązanie w obszarze transportu i logistyki. Za nami wywiady, badania użyteczności, korekta prototypów i stworzenie wytycznych związanych z wdrażaniem usługi. Kolejną iteracją będzie stworzenie MVP (Minimum Valuable Product) i kolejne testy. Niezwykle ciekawa, trudna branża. Lubimy takie projekty!

fot. Marcin Jozwiak, unsplash.com

 

76999026_2580468698714477_679246578191433728_n

Service Design – seminarium w LPNT

Na zaproszenie Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego Wojtek poprowadził seminarium z projektowania usług. W trakcie warsztatu pracowaliśmy m.in. nad customer journeys – zarówno od strony procesu, jak i emocji użytkownika, wykorzystując m.in. schematy budowania emocji w usłudze, w tym schemat Bum! wow wow Bum! aaah 🎬 Dziękujemy za zaproszenie, świetną atmosferę, aktywną dyskusję i i dobre pomysły! Czekamy na wdrożenia! 🔧

fot. Lubelski Park Naukowo-Technologiczny SA

76747547_2647537515353662_8382470234035978240_o

Warsztaty na Konferencji OLX Know-How

Na zaproszenie OLX Praca, w ramach wydarzenia OLX Know-How, poprowadziliśmy trzy warsztaty:

📡Analizowanie sygnałów rynkowych
🧘‍♂️ Jak zbudować personę, która nie jest oparta na stereotypach
🎬Mapowanie ścieżki kandydata

Dodatkowo, Wojtek poprowadził też intro do warsztatu poświęconego human-centred design.
Bardzo dziękujemy Klientowi za zaproszenie, a uczestnikom za turbopozytywną atmosferę i utraciekawe rozmowy 🙂 Było niezwykle inspirująco!

76640130_2656647804442633_3362929448256012288_o

Warsztaty Nowe Rzemiosło

Zamek Cieszyn jest centrum dizajnu i miejscem wyjątkowym. Od wielu lat inicjuje działania na styku tradycji i projektowania.

Z wielką przyjemnością poprowadziliśmy na Zamku dwudniowy warsztat strategiczny dla rzemieślników, projektantów, społeczników, ekspertów – ludzi zajmujących się kulturą rzemiosła – zarówno ludowego jak i tzw. nowego rzemiosła. Efektem spotkania są koncepty wspólnych, konkretnych działań i wdrażalnych inicjatyw. Jesteśmy dumni, że mogliśmy tam być, słuchać, rozmawiać i dołożyć małą cegiełkę do odbudowania tego, czego wszyscy potrzebujemy!

Rzemiosło zaczyna powracać nie tylko jako usługa, ale staje się inspiracją do tworzenia dla młodych pokoleń twórców. Ma znaczenie społeczne, odgrywa dużą rolę w zrównoważonym rozwoju regionów ale też w kontekście pojedynczego człowieka – ręczna wytwórczość pozytywnie wpływa na rozwój osobowy.

Rzemieślnicze podejście do pracy – to coś z czym sami bardzo się identyfikujemy. Taki sposób działania wybraliśmy, takie firmy chętnie wspieramy!

fot. Miti / unsplash

DSC09101

Konferencja #ilovemkt

Wojtek Ławniczak był speakerem Konferencji #ilovemrkt, zorganizowanej przez Sprawny Marketing, która odbyła się w październiku w Warszawie. Poniżej znajdziecie krótkie intro jego prezentacji pt. Jaki ma być budzik? O projektowaniu doświadczeń

Jeżeli jesteś marketerem, to w Twojej pracy projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o tym, czy wrócą do Ciebie i kupią, czy też nie. Dlatego doskonałe doświadczenie jest kluczem do gry.

W biznesie coraz ważniejsze staje się odpowiadanie nie na to, czego klient chce, ale czego potrzebuje. Odpowiadanie na marzenia, potrzeby i emocje, które za nim stoją – czystego powietrza, wody, zdrowia, rodziny, przyjaciół, poczucia bezpieczeństwa … Ja na pytanie “jaki ma być budzik?” odpowiadam: “a jak jego użytkownik chciałby być budzony?”. Dlaczego? Bo tu nie chodzi o budzik i o to, jak on wygląda, jaki ma kolor, czy ma wskazówki, czy wyświetlacz. Chodzi o doświadczenie budzenia. Marketer, na pytanie „jaki ma być folder czy informator” powinien odpowiedzieć pytaniem: „a w jaki sposób odbiorca chciałby być o czymś poinformowany?”. Bo to może przenieść go w obszar innowacji. Stworzy coś, co będzie działać, będzie użyteczne, sprawi przyjemność, wciągnie, zainspiruje. Co ludzie pokochają i za co zapłacą więcej – zainteresowaniem, uwagą, sympatią, pieniędzmi.

fot. Sprawny Marketing

Zrzut ekranu 2019-10-18 o 12.46.07

VHS partnerem World Usability Day Poznań

Z przyjemnością informujemy, że jesteśmy partnerem poznańskiej edycji World Usability Day. Ruszyły już zapisy na warsztaty i serdecznie zapraszamy do wzięcia w nich udziału.

Link:
https://powud.pl

Obrazki do social media VHS.003

Manufacturing Day Łódź

Jak firmy produkcyjne mają sobie radzić ze zmianami? W swojej prezentacji pt. To nie są ćwiczenia! Sygnały zmian i scenariusze działań dla firm produkcyjnych w kontekście Industry 4.0. Wojtek na konferencji Manufacturing Day mówił m.in. o tym, że:

👉 Na rynku trudno o pracowników, z kosztami produkcji trudno zejść niżej, konkurencja nadchodzi często z kierunku, którego nie braliśmy pod uwagę i jest jej coraz więcej, bo próg wejścia do biznesu znacznie się obniża z uwagi na łatwiejszy dostęp do rynku.
👉Wiele firm produkcyjnych w Polsce skupia się dziś wyłącznie na wytwarzaniu, a to niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo > konkurencja dodaje często większej wartości do produktu na różnych etapach jego życia – badań i rozwoju, projektowania, usługi posprzedażowej, co pozwala na osiąganie wyższych marż.
👉Wniosek jest prosty: jeżeli polski producent w dalszym ciągu będzie TYLKO wytwarzać i odpuści próby dodawania nowej wartości, np. w postaci usług wokół łańcucha dostaw, będzie w dalszym ciągu poddawany presji na obniżanie ceny i w końcu wypadnie z gry.
👉Co robić?
Na przykład zacząć od … badania ze swoimi klientami. W tym badaniu mogą pojawić się potrzeby w różnych obszarach: np. usług posprzedażowych albo doradztwa technologicznego – to tylko przykłady. Kiedy zdiagnozujesz te potrzeby, przejdź do analizy sygnałów rynkowych. Także to działanie pokaże możliwe obszary wzrostu i generowania marż.

Link:
Manufacturing Day

20190723132845fotpoznanlawica.jpg_678-443

Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?

W połowie lipca Port Lotniczy Poznań-Ławica zawarł umowę o współpracy ze szczecińskim przewoźnikiem Follow me! na dojazd między Szczecinem a Ławicą. Do tej pory nie było przewoźnika, który oferował bezpośrednie i regularne transfery ze Szczecina na poznańskie lotnisko. Jak ułożyć tę specyficzną i praktycznie nową usługę transportową?
Przeczytaj artykuł Wojtka i Sebastiana Gościniarka z BBSG, który ukazał się na portalach Rynek Lotniczy.pl oraz Infobus. Mowa m.in. o podejściu do projektowania usługi.

Link:
Lotnisko i przewoźnik drogowy – wspólne świadczenie usługi

fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica

bluevine stara drukarnia 353

Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy “Drugie Życie Budynków”

Wojtek Ławniczak otworzył w Łodzi spotkanie biznesowe w ramach inicjatywy “Drugie Życie Budynków”. W prezentacji dotyczącej driverów zmian w miastach przedstawił nasze subiektywne spojrzenie na czynniki rynkowe wpływające na rozwój miast i regionów w kontekście rewitalizacji. Mówił m.in o zmianach demograficznych, zmianach nawyków konsumenckich i nowych modelach biznesowych, których efektem są koncepcje mixed-use, co-living/working czy tworzenie tzw. destination places.

20190926_114836

Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD

Iza Ławniczak przedstawiła uczestnikom Kongresu Serwisów AGD – spotkania producentów z poddostawcami oraz usługodawcami m.in. startupami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży AGD – profile młodych użytkowników białego sprzętu. W jaki sposób kupują, jak korzystają z AGD i … jakie jest ich podejście do serwisu posprzedażowego. Wszystko w kontekście projektowania usług w długim łańcuchu wartości przedsiębiorstw.

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 9
AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI