Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Wspólnie tworzymy

Dominik Postaremczak

  • badania jakościowe i ilościowe
  • analizy
  • warsztaty diagnostyczno-generatywne

Iza Bernau-Ławniczak

  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych
  • food design
  • warsztaty diagnostyczno-generatywne

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • metodyki human-centred design
  • strategie
  • innowacje

Bartosz Baca

  • analizy
  • strategie
  • project management
  • sektor publiczny
  • passenger experience

Małgorzata Kubacka

  • współpraca z VHS
  • badania jakościowe i ilościowe

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Wywiad dla Nowy Marketing


Wystąpienie na konferencji I love Marketing & Tech 2022


Wystąpienie na Infoshare 2022


Przewodnik skutecznego dotarcia do kupujących i najemców dla deweloperów i agentów nieruchomości


Wywiad dla Pretekst. Rozmowa o projektowaniu usług.


Panel Polskiej Izby Przemysłu Targowego


Zarządzanie designem i innowacją w firmach właścicielskich w Polsce


Design mindset – wywiad dla widoczni.pl


Keynote Speech na Kongresie Klimatycznym Łódź


Resztę życia spędzimy w przyszłości / O ćwiczeniu strategicznego myślenia


Innowacje w firmach produkcyjnych


Wspieramy Design Mentorship!


Projektowanie usług w instytucjach kultury


Rozwiń Swój Pomysł i Rozwiń Swój Biznes


DSC09334

Wywiad dla Nowy Marketing

Nowy Marketing zapytał, a Wojtek odpowiadał. Trochę o Chinach, kopiowaniu, service design/thinking i klientocentryczności. Nowy Marketing – dziękujemy za zaproszenie i Wojciech Samborski za rozmowę!

fot. Pretekst Podcast

Link do wywiadu: https://nowymarketing.pl/a/39981,wojtek-lawniczak-very-human-services-kopiowanie-rozwiazan-ma-jak-najbardziej-sens-pod-warunkiem-ze-stoi-za-nim-jakas-mysl-strategia

DSC05772_Fotor

Wystąpienie na konferencji I love Marketing & Tech 2022

Zbliża się kolejna edycja I love Marketing & Tech. Wojtek pojawi się na niej z nową prezentacją, która nosi tytuł “Kiedy mniej znaczy więcej – Sztuka strategii odejmowania”.

“Wiele osób uważa, ze odejmowanie nie jest cool. To dodawanie rządzi – bo jak dodajesz to jest lepiej, bardziej „na bogato”. Ja tymczasem uważam, że odejmowanie jest równie ważne, bo często rozwiązuje problem znacznie szybciej lub wydajniej. Mniej często znaczy więcej – tak uważam i właśnie tak będę chciał w prezentacji spojrzeć na praktyczną stronę odejmowania – przede wszystkim w tworzeniu strategii, projektowaniu produktu, czy usługi, marketingu i działaniu organizacji.” Wojtek

I love marketing – początek grudnia. Link do konferencji: www.sprawnymarketing.pl

INFOSHAREGDA071020222048-1079

Wystąpienie na Infoshare 2022

Wojtek wziął udział w konferencji Infoshare, która odbyła się w Gdańsku w pierwszym tygodniu października. Wystąpił na scenie Marketing i opowiedział o … kopiowaniu. Jego prezentacja została oceniona przez publiczność na poziomie 4.97/5 i była najlepiej oceniona prezentacja na Marketing Stage!

Podejście do kopiowania w w Polsce, Turcji czy USA nie różni się zasadniczo. Inaczej jest w Chinach – tam kopiowanie ma inne podłoże kulturowe. I o chińskim podejściu, sposobie myślenia i działania będzie moja opowieść, bo w mojej ocenie jest dobrym punktem wyjścia do tworzenia strategii, rozwoju i innowacji. W prezentacji będzie mowa o tym, w jaki sposób można praktycznie, kreatywnie, innowacyjnie i etycznie wykorzystać kopiowanie korzystając z pewnej … japońskiej metody.

social_media_cytaty-13

Przewodnik skutecznego dotarcia do kupujących i najemców dla deweloperów i agentów nieruchomości

Wystartowaliśmy! To była ciężka orka i tym bardziej cieszymy się z efektu naszej wspólnej (VHS i ThinkCo) pracy! Powstał przewodnik skutecznego dotarcia do kupujących i najemców dla deweloperów i agentów nieruchomości. Przygotowany w oparciu o badania – łącznie 8 aktualnych person kupujących i najemców, wnioski podane w łatwy i przystępny sposób i wskazówki faktycznie przydatne do marketingu i sprzedaży nieruchomości. Zainteresowanych zapraszamy na stronę: https://personymieszkaniowe.pl/

Zrzut ekranu 2022-03-31 o 15.29.43

Wywiad dla Pretekst. Rozmowa o projektowaniu usług.

Twórcy podcastu Pretekst oraz Sprawny Marketing zaprosili Wojtka do rozmowy o projektowaniu usług, strategii, innowacji. Bardzo dziękujemy za zaproszenie!

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=tNqgt4sIHmw&t=1184s

IMG_6316

Panel Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Wojtek poprowadzi panel dyskusyjny “Targi jako narzędzie marketingu bezpośredniego i relacyjnego w nowej rzeczywistości “pocovidowej”, który odbędzie się w trakcie jubileuszowej edycji najważniejszego wydarzenia branży spotkań Meetings Week Poland 2022 – MWP 2022. Organizatorem jest Polska Izba Przemysłu Targowego, a prelegentami będą Lena Bretes-Dorożała, Tomasz Kobierski, Paweł Orłowski i Bartosz Bieszyński! Bardzo się cieszymy i dziękujemy za zaproszenie!

DMweek_Wojtek

Zarządzanie designem i innowacją w firmach właścicielskich w Polsce

Czy zarządzanie designem i innowacją w firmach średnich, właścicielskich jest łatwiejsze czy trudniejsze do wdrożenia? Jakie widzimy pozytywy, a jakie bariery? Jaka jest różnica między pracą z przedsiębiorcą/przedsiębiorstwem a pracą w korporacji? Dlaczego powinniśmy wspierać przedsiębiorców jako projektanci? Kasia Szczesna oraz jej zespół z Design Mentorship – podstawy, zmiana pracy, rozwój, mentoring zaprosili Wojtka do rozmowy w ramach tygodnia edukacyjnego.

Bardzo dziękujemy za zaproszenie i jednocześnie informujemy, że zamyka się kolejne okienko programu mentoringowego. Jeżeli jesteś początkującą projektantką/em – zwróć uwagę na Design Mentorship – świetny program, bogaty w wiedzę, z udziałem mentorów z pierwszych stron internetów, programem networkingowym i pracą na realnych studiach przypadków. Learning by doing. Warto bardzo! Jeżeli znasz kogoś, kto mógłby być zainteresowany wzięciem udziału w programie – szeruj!

Link do programu: https://www.designmentorship.pl

Zrzut ekranu 2022-02-16 o 12.50.45

Design mindset – wywiad dla widoczni.pl

Ania Zalewska z widoczni.pl zapytała, a Wojtek odpowiadał. Mowa o sposobie myślenia w projektowaniu w biznesie – produktu, usługi, modelu biznesowego. Wrzucamy inspiracyjnie i dziękujemy za zaproszenie!

#wywiad #designthinking #projektowanie #klientocentryczność #mindset

LINK: https://widoczni.com/akademia-widoczni/wywiady-oko-w-oko-z-gosciem/wojtek-lawniczak/

119632317_3578324348865795_1766616610523304989_o

Keynote Speech na Kongresie Klimatycznym Łódź

Z wielką przyjemnością informujemy, że Wojtek otworzy drugi dzień Kongresu Klimatycznego, który odbędzie się w Łodzi w dniach 28-29.03 prezentacją poświęconą service design thinking. Kongres jest organizowany pod auspicjami Komisji Europejskiej. Bardzo się cieszymy i dziękujemy za zaproszenie!

DSC06719_Fotor

Resztę życia spędzimy w przyszłości / O ćwiczeniu strategicznego myślenia

Po raz czwarty z kolei Wojtek został zaproszony do wzięcia udział w konferencji I love Marketing. W edycji 2022 wygłosi prezentację pt. Resztę życia spędzimy w przyszłości / O ćwiczeniu strategicznego myślenia. 

Każde sensowne twierdzenie na temat przyszłości powinno w pierwszej chwili wydawać się … bezsensowne i absurdalne. Dlaczego? Bo łatwo jest przygotować się na przyszłość, która brzmi znajomo i racjonalnie i która wydaje się kontynuacją każdego naszego dnia, tygodnia, miesiąca i roku. Kiedy jednak oswoimy się z myśleniem i mówieniem o zdarzeniach i scenariuszach, które rzekomo są niemożliwe i nigdy nie mogą się zdarzyć, może to nas zainspirować i zachęcić do działań. Zapraszamy! I love Marketing odbędzie się w maju 2022

Link: https://sprawnymarketing.pl/konferencja/

photo-1535735425560-eac21f096836

Innowacje w firmach produkcyjnych

Po raz piąty z kolei Wojtek poprowadził moduł edukacyjny pt. Innowacje w firmach produkcyjnych w ramach Akademii Rozwoju Lafarge. Była mowa o narzędziach, podejściu, taktykach zdobywania przewag w oparciu o znajomość odbiorcy, przewidywania trendów i analizy rynku.

Wojtek Ławniczak

Wspieramy Design Mentorship!

Ruszyła kolejna edycja programu Design Mentorship, którą wspieramy gorąco – Iza z programem wdrażania feedbacku z wykorzystaniem narzędzia Otwartych Kart, Wojtek wspiera organizację z perspektywy strategii. Cały program mentoringowo-edukacyjny rozwija się niezwykle dynamicznie i już niedługo dowiecie się o nowych usługach!

IMG_3162

Projektowanie usług w instytucjach kultury

Na zaproszenie Związku Województw RP Iza poprowadziła szkolenie online na temat projektowania usług w instytucjach kultury z wykorzystaniem metodyki service design. Na konkretnych przykładach usług muzealnych, bibliotecznych i teatralnych z Polski i ze Świata uczestnicy poznali mechanizm tworzenia usług, które skutecznie przyciągają odwiedzających oraz budują experience, za które ludzie chcą płacić.  

#1

Rozwiń Swój Pomysł i Rozwiń Swój Biznes

Ruszyły kolejne edycje Programu Rozwoju Przedsiębiorczości – Rozwiń Swój Pomysł i Rozwiń Swój Biznes adresowane do młodych przedsiębiorczy i przedsiębiorców, organizowane przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! Wspieramy te inicjatywy z całej mocy naszą wiedzą i życzymy wszystkim uczestnikom dobrego biznesu!

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

Otwarte Karty - narzędzie do budowania porozumienia i zaangażowania w zespołach online i offline

Zrzut ekranu 2021-09-7 o 22.02.10

Jesteśmy partnerem Otwartych Kart - narzędzia do budowania porozumienia i zaangażowania w zespołach online i offline. Otwarte Karty usprawniają przepływ informacji, dzięki czemu zespoły pracują sprawniej i wydajniej, mogą oszczędzić czas. Narzędzie pomaga w rozwiązaniu konfliktów, które wyglądały na nierozwiązywalne, uczy udzielania szczerego, a nie wyuczonego feedbacku. Sprawdź: OTWARTE KARTY

 

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

Dominik Postaremczak

  • analizy
  • badania jakościowe i ilościowe
  • warsztaty diagnostyczno-generatywne

Socjolog i doradca zawodowy z wykształcenia. Pasjonat eksploracji, analizy i przetwarzania danych. Ma dziesięć lat doświadczenia w prowadzeniu badań dla sektora publicznego i prywatnego z zastosowaniem standardowych i nowatorskich metod oraz technik. Zajmuje się również tematyką dostosowywania się do zmian przedsiębiorstw, unowocześniania szkolnictwa zawodowego, szkolnictwa wyższego i zwiększania efektywności form aktywizacji zawodowej, HR, rozwoju zawodowego i personalnego. Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design
  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych
  • warsztaty diagnostyczno-generatywne

Doświadczona moderatorka procesów kreatywnych i projektowych (m.in.: design thinking i service design). Od 19 lat pomaga firmom i organizacjom zrozumieć i dostosować się do zmian zachodzących na rynku. Ma doświadczenie w realizacji projektów związanych z projektowaniem w branżach: spożywczej/FMCG, HoReCa, energetycznej i finansowej. Stypendystka Universität Hannover. Dietetyk i projektant żywności. Pomysłodawczyni projektu futurefoods.pl.

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacje
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od 20 lat doradza w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Jeden z pionierów metody service design thinking w Polsce. Przez dziesięć pracował jako doradca PwC, realizując projekty strategiczne dla międzynarodowych grup kapitałowych, MSP, miast i regionów. Doświadczony metodyk i moderator procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design.

Bartosz Baca

  • analizy
  • passenger experience
  • project management
  • sektor publiczny
  • strategie

Doradca z dwunastoletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z sektorem transportowym (głównie transport lotniczy i kolejowy). Zajmuje się także atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Ma w swoim dorobku m.in. projekty wsparcia w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowania projektów inwestycyjnych, opracowywania planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych. Partner w bbsg.pl.

DZIELĘ SIĘ WIEDZĄ

Co 3 tygodnie wysyłam porcję materiałów, które inspirują mnie w pracy stratega i projektanta usług. Sygnały, modele, innowacje, tricki, hacki, narzędzia i metody.

AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI