Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Wspólnie tworzymy

Dominik Postaremczak

  • badania jakościowe
  • kształcenie zawodowe
  • edukacja
  • MSP

Iza Bernau-Ławniczak

  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych
  • food design

Wojciech Jagodziński

  • badania jakościowe i ilościowe
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • metodyki human-centred design
  • strategie
  • innowacje

Bartosz Baca

  • analizy
  • strategie
  • project management
  • sektor publiczny
  • passenger experience

Małgorzata Kubacka

  • współpraca z VHS
  • badania jakościowe i ilościowe

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Konferencja Innowacje w czasach kryzysu


Wystąpienie na Marketing Management Congress


Doświadczenie muzealne i wystawiennicze – projekt


Webinar: Goals don’t change, methods do. User-centred innovation.


Webinar – Jak spróbować wykorzystać kryzys po pandemii – kilka sposobów na produkty i usług


Przechodzę na standby – Badanie zachowań młodych odbiorców w trakcie Covid-19


Życie po życiu – hotele


Życie po życiu – gastro


Życie po życiu – handel


Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?


FIRE Real Estate Marketing Forum 2020


Projektowanie usług – szkolenie


Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu


Artykuł o propozycji wartości


101344967_3477623705655453_6046826267821473792_o 2

Konferencja Innowacje w czasach kryzysu

W trakcie konferencji pt. Innowacje w czasach kryzysu organizowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet Iza opowiedziała o odkrywaniu potrzeb, przedstawiła techniki antyproblemu i listy poszukiwanych informacji. Opowiedziała także o kontekstowym układaniu produktu na przykładzie jogi. Dziękujemy za zaproszenie!

Fot. by Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Zrzut ekranu 2020-05-30 o 12.42.20

Wystąpienie na Marketing Management Congress

Powoli wracają przełożone wydarzenia i pojawiają się nowe!

“Selekcja naturalna. Marketing w nowej normalności” to tytuł prezentacji Wojtka w trakcie Marketing Management Congress, który odbędzie się 23.09.2020 w hotelu Sound Garden w Warszawie.

Innowacje zorientowane na użytkownika, oparte o analizy jego potrzeb i zachowań, zmienią sposób, w jaki firmy będą organizować swoje zasoby, operacje i procesy. Z definicji mają działać zwinniej, wydajniej i skuteczniej. Jedno jest pewne – w biznesowej rodzinie nie wszystkie gatunki przetrwają. Ale co z tego wynika dla funkcji marketingowych?
tag prezentacji: #trendy #innowacje #modele biznesowe #projektowanie #makroekonomia #strategia #big data #sztuczna inteligencja

Link do wydarzenia: https://mmcongress.pl

katya-austin-I4YsI1zWq_w-unsplash

Doświadczenie muzealne i wystawiennicze – projekt

Turystyczne wrażenia obejmują wszystko, od posiłku w Byfeju na Nikiszowcu po spotkanie z wilkiem podczas przygody w Białowieży. Zapotrzebowanie na nowe, wzbogacające doświadczenia rośnie wykładniczo, a ci usługodawcy, którzy dostarczają wartość wykraczającą poza podstawową funkcję, odnoszą szczególne sukcesy. Bez względu na sytuację gospodarczą żądni wrażeń klienci, w tym turyści, będą aktywnie poszukiwać doświadczeń, które dają możliwość nabywania nowych umiejętności, dają poczucie celu i są związane z wartościami aspiracyjnymi (byłam tam, zrobiłam to, przeżyłam – to moje i nikt mi tego nie odbierze). Właśnie o doświadczeniach wystawienniczych, muzealnych i eventowych jest projekt, nad którym pracujemy teraz z naszym Klientem. Bardzo się cieszymy, że przyszło nam się zmierzyć z tym wyzwaniem właśnie w tym trudnym dla wystaw czasie.

fot. Katya Austin

WEBINAR_ACCA_2020 presentation.001

Webinar: Goals don’t change, methods do. User-centred innovation.

Wojtek został zaproszony przez Association of Chartered Certified Accountants do poprowadzenia webinaru nt. innowacji i projektowania w oparciu o potrzeby. W prezentacji pt. “Goals don’t change, methods do. User-centred innovation” była mowa o transformacji cyfrowej, nowej roli funkcji księgowej i finansowej w kontekście organizacji pracy oraz leadershipu w rzeczywistości post Covid-19.

WEBINAR_BG_2020 - wydzielone.001

Webinar – Jak spróbować wykorzystać kryzys po pandemii – kilka sposobów na produkty i usług

W trakcie webinaru Wojtek przedstawił kilka sposobów na znajdowanie potencjału na innowację, optymalizację, nowe produkty i usługi. Osią narracji był reset po pandemii Covid-19, a głównym celem jak najszybszy powrót na rynek i wykorzystanie szans na rozwój. Wojtek mówił m.in. o skuteczniejszym wykorzystaniu ścieżek klientów, nowych modelach biznesowych, znajdowaniu innowacji wzdłuż łańcucha wartości, wprowadzaniu nowego produktu i usługi na rynek. Spróbowaliśmy także pokazać inspirujące nas elementy myślenia chińskich innowatorów i przedstawilismy technikę budowania mapy inspiracji.

OBEJRZYJ WEBINAR:

Przechodze na standby_raport VHS 2020.001

Przechodzę na standby – Badanie zachowań młodych odbiorców w trakcie Covid-19

Zapytaliśmy młodych respondentów (19-24 / 25-34) rekrutujących się spośród odbiorców mediów newonce o ich nastawienie, zachowania i nawyki w trakcie lockdownu.
Przejdź do strony raportu z badania.

 

 

Zrzut ekranu 2020-04-14 o 13.48.05

Życie po życiu – hotele

Rzeczywistość postkoronawirusowa. Zapraszamy do odsłuchu kolejnego odcinka podcastu.
Tym razem rekomendacje dla hoteli po resecie.

1. Obszar: Hybrydowość
Integracja hotelu z rynkiem lokalnym
Rozszerzenie usług > coworking
Pokoje na godziny

2. Obszar: Automatyzacja
Automatyzacja części procesów np. check-in/out, catering
Kolaboracje

Przytaczane przykłady: Hoxton, dayuse, FlyZoo, City Hub, ProPilot Park

Link: https://www.spreaker.com/episode/25289664

Zrzut ekranu 2020-04-9 o 15.33.45

Życie po życiu – gastro

Rzeczywistość postkoronawirusowa. W tym odcinku 4 rekomendacje dla gastro po resecie, choć w części również możliwe do rozważenia teraz:

1. Autorskie produkty, kooperatywy
2. Inny model sprzedaży – defragmentacja flagowych potraw, convenience DIY
3. Lepsze wykorzystanie smartfonów do zamawiania online, bookowania i płacenia
4. Testowanie rozwiązań na niskim poziomie ryzyka – koncepcja „dwóch pięter”

Link: Stacja innowacja Podcast: Życie po życiu – gastro

Zrzut ekranu 2020-03-25 o 11.08.05

Życie po życiu – handel

Przekaz może w obecnej sytuacji części zarządzających firmami wydać się co najmniej dziwne, jednak w rozmowach z kilkoma osobami, które przeprowadziliśmy w zeszłym tygodniu, już pojawił się wątek resetu, nowego otwarcia. Trzeba założyć, że wiele z naszych biznesów będzie musiało wrócić do punktu wyjścia z ’89, zacząć od nowa i szybciej zaadaptować.

Więc rozumiejąc dramatyczną sytuację licznych firm dziś, ale z myślą o tych, którzy rozważają warianty adaptacji w poobijanej rzeczywistości, postanowiliśmy ruszyć z cyklem podcastów inspiracyjnych pokazujących przykłady rozwiązań, sposób myślenia, czasem gotowe pomysły do rozważenia. Wierzymy, że to komuś pomoże.

Na początek idzie handel i trzy wątki na szybszą adaptację:

1. Element automatyzacji
2. Model płatności (przykład: subskrypcja)
3. Myślenie “chińskie”

Link: Stacja innowacja Podcast: Życie po życiu – handel

austin-distel-744oGeqpxPQ-unsplash

Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?

Co to właściwie znaczy, że produkt jest „dobrze zaprojektowany”? Że ładnie wygląda? Że jest trwały? Że działa? Że się nie psuje? Czy tak dobrze zaprojektowany produkt zapewnia dziś sukces? Nie. To wciąż za mało, żeby skutecznie sprzedać. Dziś trzeba dać coś więcej. Zaprojektować doświadczenie. Wiąże się z tym mentalna rewolucja, w wyniku której zaczynasz patrzeć zupełnie inaczej na produkt i na klienta.

Zapraszamy do artykułu Wojtka na temat service design.

Link: Service design -= projektowanie usług

 

MOS_1275

FIRE Real Estate Marketing Forum 2020

Podczas FIRE Real Estate Marketing Forum 2020, które odbędzie się 20 kwietnia w hotelu Westin w Warszawie, Iza i Wojtek poprowadzą prezentację pt. NOWE TARGET GRUPY. Będzie mowa przede wszystkim o młodym pokoleniu, ale nie tylko. Jak wyodrębniać, klasyfikować i jak do nich docierać? Very Human Services jest partnerem wydarzenia.

Zapraszamy!

Link do wydarzenia: FIRE Real Estate Marketing Forum 2020

fot. Konica Minolta Poland

konferencja_mercure11

Projektowanie usług – szkolenie

Jeżeli chcesz wiedzieć, jak zabrać się do projektowania Twojej usługi albo masz produkt, który chcesz rozwinąć i zrobić z niego usługę, to mamy dobrą wiadomość! ℹ️ℹ️ℹ️📍 9 kwietnia w Warszawie będzie okazja wziąć udział w szkoleniu sprawny.marketing, które poprowadzi Wojtek Ławniczak! Szczegóły na w linku. Zapraszamy!

Projektowanie usług – szkolenie

fot. Orange Nieruchomości

Zrzut ekranu 2019-01-08 o 11.35.44

Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu

Zachęcamy do lektury tekstu Wojtka o klientocentryczności w polskich warunkach.
Garść refleksji na temat punktów zapalnych oraz wskazówek, jak sobie z nimi radzić.

Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu

 

paczkomat

Artykuł o propozycji wartości

Punktem wyjścia do stworzenia przewagi konkurencyjnej i zdobycia nowych klientów jest odpowiednio zdefiniowana propozycja wartości. Na naszą stronę trafił artykuł Wojtka i Izy pt. Paczka korzyści. Przedstawia sposób myślenia, a case study odnosi się do strategii wejścia usługi Paczkomat na rynek Polski.

Link do artykułu

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

Dominik Postaremczak

  • badania jakościowe
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Socjolog i doradca zawodowy z wykształcenia. Pasjonat eksploracji, analizy i przetwarzania danych. Ma dziesięć lat doświadczenia w prowadzeniu badań dla sektora publicznego i prywatnego z zastosowaniem standardowych i nowatorskich metod oraz technik. Zajmuje się również tematyką dostosowywania się do zmian przedsiębiorstw, unowocześniania szkolnictwa zawodowego, szkolnictwa wyższego i zwiększania efektywności form aktywizacji zawodowej, HR, rozwoju zawodowego i personalnego. Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design
  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych

Doświadczona moderatorka procesów kreatywnych i projektowych (m.in.: design thinking i service design). Od 19 lat pomaga firmom i organizacjom zrozumieć i dostosować się do zmian zachodzących na rynku. Ma doświadczenie w realizacji projektów związanych z projektowaniem w branżach: spożywczej/FMCG, HoReCa, energetycznej i finansowej. Stypendystka Universität Hannover. Dietetyk i projektant żywności. Pomysłodawczyni projektu futurefoods.pl.

Wojciech Jagodziński

  • badania jakościowe i ilościowe
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Badacz, analityk i metodyk z dziesięcioletnim doświadczeniem. Pracuje dla sektora prywatnego (projekty z obszarów: design management, service design, branding, HR) oraz publicznego (samorząd gospodarczy rzemiosła, systemy edukacyjne, szkolnictwo wyższe, rynek pracy, polityka społeczna, rozwój regionalny). Specjalista w obszarze rozwoju rynku polskich MSP. Autor jakościowej metody badawczej stosowanej w badaniach projektowych łączącej hybrydowe techniki ilościowo-jakościowych z wykorzystaniem elementów antropologii. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacje
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od 20 lat doradza w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Jeden z pionierów metody service design thinking w Polsce. Przez dziesięć pracował jako doradca PwC, realizując projekty strategiczne dla międzynarodowych grup kapitałowych, MSP, miast i regionów. Doświadczony metodyk i moderator procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design.

Bartosz Baca

  • analizy
  • passenger experience
  • project management
  • sektor publiczny
  • strategie

Doradca z dwunastoletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z sektorem transportowym (głównie transport lotniczy i kolejowy). Zajmuje się także atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Ma w swoim dorobku m.in. projekty wsparcia w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowania projektów inwestycyjnych, opracowywania planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych. Partner w bbsg.pl.

AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI