Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Wspólnie tworzymy

Dominik Postaremczak

  • badania jakościowe
  • kształcenie zawodowe
  • edukacja
  • MSP

Iza Bernau-Ławniczak

  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych
  • food design

Wojciech Jagodziński

  • badania jakościowe i ilościowe
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • metodyki human-centred design
  • strategie
  • innowacje

Bartosz Baca

  • analizy
  • strategie
  • project management
  • sektor publiczny
  • passenger experience

Małgorzata Kubacka

  • współpraca z VHS
  • badania jakościowe i ilościowe

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Artykuł o propozycji wartości


Analiza sygnałów rynkowych – Golden Marketing Conference


Doświadczanie usługi


Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium


SAR Startup Program


Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji


Customer journeys na #ilovemkt


Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty


Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera


Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki


Service Design – seminarium w LPNT


Warsztaty na Konferencji OLX Know-How


Warsztaty Nowe Rzemiosło


Konferencja #ilovemkt


paczkomat

Artykuł o propozycji wartości

Punktem wyjścia do stworzenia przewagi konkurencyjnej i zdobycia nowych klientów jest odpowiednio zdefiniowana propozycja wartości. Na naszą stronę trafił artykuł Wojtka i Izy pt. Paczka korzyści. Przedstawia sposób myślenia, a case study odnosi się do strategii wejścia usługi Paczkomat na rynek Polski.

Link do artykułu

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 16.41.52

Analiza sygnałów rynkowych – Golden Marketing Conference

Na Golden Marketing Conference w Poznaniu, 1kwietnia 2020r. Wojtek pokaże praktyczne podejście do analizowania trendów i sygnałów rynkowych 📡📡📡, które można wykorzystać w codziennej pracy. Zapraszamy!

Obejrzyj intro prezentacji Wojtka: Zapowiedź Golden Marketing Conference

Al Fanar_6

Doświadczanie usługi

W zakładce Do poczytania znajdziecie artykuł Wojtka pt. Doświadczenie hotelowe, a w nim przykład z obszaru hospitality.

83943709_1766429426821673_7648855945472114688_o

Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium

Na zaproszenie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej Wojtek poprowadził seminarium poświęcone innowacyjności w firmach produkcyjnych. Była mowa o modelach biznesowych, odkrywaniu potrzeb użytkowników, przemyśle 4.0 i projektowaniu usług wokół produkcji.

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 15.57.05

SAR Startup Program

Wojtek został po raz kolejny zaproszony do grona mentorów Startup Program – projektu stworzonego przez SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej. Będzie miał możliwość podzielenia się wiedzą w zakresie projektowania usług i procesów innowacji.Zainteresowanych odsyłamy do linku: http://www.startup.sar.org.pl i gorąco kibicujemy aplikującym!

IMG_3162

Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji

👎 Organizacje systematycznie gromadzą dane i informacje (m.in.: w formie raportów) na użytek poszczególnych działów czy projektów. Z naszych obserwacji wynika, że ta wartościowa wiedza jest w firmach bardzo często rozproszona, a poszczególne departamenty jednej firmy albo nie wiedzą o posiadanych raportach, albo nie znają wyników badań zamawianych przez swoje koleżanki i kolegów z innych działów.

👎Do tego informacje zawarte w raportach często się powtarzają (lub wykluczają), a spójność i porównywalność wyników badań jest ograniczona.

👎W takich okolicznościach trudnym zadaniem jest wykorzystanie ich pełnego potencjału w bieżących projektach np.: dla projektowania ścieżek, usług i produktów, person czy doświadczeń. A szkoda. Uważamy, że raporty, analizy, opracowania można wykorzystać ponownie, a zamawianie kolejnych nowych badan “od początku” nie zawsze jest konieczne. Zgodnie z podejściem: be smart and recycle!

Reuse, Recycle – jak wykorzystać wiedzę i raporty, które mamy w organizacji do celów projektowych – to tytuł wykładu, jaki poprowadzili Iza Bernau-Ławniczak i Wojciech Jagodziński w trakcie konferencji You cannot not design w Poznaniu. Była mowa o tym, jak zintegrować i wykorzystać różne źródła wiedzy w firmie, jak wydobyć z nich jeszcze więcej wartościowych informacji, insightów, czy niedostrzeganych dotąd nowych zależności. #badania #knowledgemanagement

DSC09176_Fotor

Customer journeys na #ilovemkt

Dzięki projektowaniu customer journeys (CJ) możesz zobaczyć i w pełni zrozumieć doświadczenia Twoich klientów z ich perspektywy i zaproponować rozwiązania, za które klienci zapłacą swoim zainteresowaniem, uwagą, uczuciem, pieniędzmi. W prezentacji pt. Głos wołającego na puszczy Wojtek, który został zaproszony na konferencje ponownie,  przekaże kilka inspiracji na temat CJ i podpowie jak zabrać się do ich projektowania. Zapraszamy do zapisywania się na wydarzenie!

Link:#ilovemkt2020

fot. sprawny marketing

78332876_2713625081991765_380706519592730624_o

Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty

Iza współprowadziła warsztat realizowany w oparciu o Otwarte Karty – nowe narzędzie, które pomaga pracującym zespołom lepiej się ze sobą dogadywać. Otwarte Karty „pracują” na emocjach, postawach, zachowaniach w komunikowaniu się z innymi. Mają służyć ludziom, dlatego zostały zaprojektowane zgodnie z metodykami human-centred. Mechanika narzędzia oparta jest na przekonaniu, że język, jakim do siebie mówimy, ma wpływ na atmosferę pracy i efektywność.

Za Otwartymi Kartami stoi zespół studia ilustratorsko-projektowego DINKSY, czyli grupa projektantek i projektantów, która spotkała się ze sobą w 2013 roku. Postanowili, że będą pracować inaczej – bez struktur oraz w przyjaznej atmosferze, dlatego też funkcjonują w turkusowym modelu zarządzania.

Linka: Otwarte Karty
Fot. Dinksy

logo3_237510_20191016140149

Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera

Persona to ważne i przydatne narzędzie projektowe. Budzi jednak sporo skrajnych emocji – od zachwytu po niechęć. Rzeczywiście, w tworzeniu person bardzo łatwo popaść w stereotypy. Ćwiczenie idzie zazwyczaj szybko, zespół się bawi, moderator uśmiecha. Tymczasem opracowanie dobrej, funkcjonalnej persony to analityczne zadanie poprzedzone obserwacją i zbieraniem danych w naturalnym kontekście użytkowym z wykorzystaniem konkretnych technik. Tak! Umiejętnie zrobiona persona daje świetne efekty!

Zapraszamy na bardzo praktyczny warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera!
Poznasz konkretne techniki i narzędzia do tworzenia person, które mają sens projektowy – 20% gadania i 80% działania.

3.12.2019, Warszawa, marzyciele i rzemieślnicy, Bracka 25
Link do wydarzenia: Warsztat persona

marcin-jozwiak-kGoPcmpPT7c-unsplash

Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki

Jesteśmy po drugim etapie projektu, w którym prototypowaliśmy i testowaliśmy rozwiązanie w obszarze transportu i logistyki. Za nami wywiady, badania użyteczności, korekta prototypów i stworzenie wytycznych związanych z wdrażaniem usługi. Kolejną iteracją będzie stworzenie MVP (Minimum Valuable Product) i kolejne testy. Niezwykle ciekawa, trudna branża. Lubimy takie projekty!

fot. Marcin Jozwiak, unsplash.com

 

bluevine stara drukarnia 323

Service Design – seminarium w LPNT

Na zaproszenie Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego Wojtek poprowadził seminarium z projektowania usług. W trakcie warsztatu pracowaliśmy m.in. nad customer journeys – zarówno od strony procesu, jak i emocji użytkownika, wykorzystując m.in. schematy budowania emocji w usłudze, w tym metodę 007 🎬 Dziękujemy za zaproszenie, świetną atmosferę, aktywną dyskusję i i dobre pomysły! Czekamy na wdrożenia! 🔧

fot. Alchemia Światła

76747547_2647537515353662_8382470234035978240_o

Warsztaty na Konferencji OLX Know-How

Na zaproszenie OLX Praca, w ramach wydarzenia OLX Know-How, poprowadziliśmy trzy warsztaty:

📡Analizowanie sygnałów rynkowych
🧘‍♂️ Jak zbudować personę, która nie jest oparta na stereotypach
🎬Mapowanie ścieżki kandydata

Dodatkowo, Wojtek poprowadził też intro do warsztatu poświęconego human-centred design.
Bardzo dziękujemy Klientowi za zaproszenie, a uczestnikom za turbopozytywną atmosferę i utraciekawe rozmowy 🙂 Było niezwykle inspirująco!

76640130_2656647804442633_3362929448256012288_o

Warsztaty Nowe Rzemiosło

Zamek Cieszyn jest centrum dizajnu i miejscem wyjątkowym. Od wielu lat inicjuje działania na styku tradycji i projektowania.

Z wielką przyjemnością poprowadziliśmy na Zamku dwudniowy warsztat strategiczny dla rzemieślników, projektantów, społeczników, ekspertów – ludzi zajmujących się kulturą rzemiosła – zarówno ludowego jak i tzw. nowego rzemiosła. Efektem spotkania są koncepty wspólnych, konkretnych działań i wdrażalnych inicjatyw. Jesteśmy dumni, że mogliśmy tam być, słuchać, rozmawiać i dołożyć małą cegiełkę do odbudowania tego, czego wszyscy potrzebujemy!

Rzemiosło zaczyna powracać nie tylko jako usługa, ale staje się inspiracją do tworzenia dla młodych pokoleń twórców. Ma znaczenie społeczne, odgrywa dużą rolę w zrównoważonym rozwoju regionów ale też w kontekście pojedynczego człowieka – ręczna wytwórczość pozytywnie wpływa na rozwój osobowy.

Rzemieślnicze podejście do pracy – to coś z czym sami bardzo się identyfikujemy. Taki sposób działania wybraliśmy, takie firmy chętnie wspieramy!

fot. Miti / unsplash

DSC09101

Konferencja #ilovemkt

Wojtek Ławniczak był speakerem Konferencji #ilovemrkt, zorganizowanej przez Sprawny Marketing, która odbyła się w październiku w Warszawie. Poniżej znajdziecie krótkie intro jego prezentacji pt. Jaki ma być budzik? O projektowaniu doświadczeń

Jeżeli jesteś marketerem, to w Twojej pracy projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o tym, czy wrócą do Ciebie i kupią, czy też nie. Dlatego doskonałe doświadczenie jest kluczem do gry.

W biznesie coraz ważniejsze staje się odpowiadanie nie na to, czego klient chce, ale czego potrzebuje. Odpowiadanie na marzenia, potrzeby i emocje, które za nim stoją – czystego powietrza, wody, zdrowia, rodziny, przyjaciół, poczucia bezpieczeństwa … Ja na pytanie “jaki ma być budzik?” odpowiadam: “a jak jego użytkownik chciałby być budzony?”. Dlaczego? Bo tu nie chodzi o budzik i o to, jak on wygląda, jaki ma kolor, czy ma wskazówki, czy wyświetlacz. Chodzi o doświadczenie budzenia. Marketer, na pytanie „jaki ma być folder czy informator” powinien odpowiedzieć pytaniem: „a w jaki sposób odbiorca chciałby być o czymś poinformowany?”. Bo to może przenieść go w obszar innowacji. Stworzy coś, co będzie działać, będzie użyteczne, sprawi przyjemność, wciągnie, zainspiruje. Co ludzie pokochają i za co zapłacą więcej – zainteresowaniem, uwagą, sympatią, pieniędzmi.

fot. Sprawny Marketing

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

Dominik Postaremczak

  • badania jakościowe
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Socjolog i doradca zawodowy z wykształcenia. Pasjonat eksploracji, analizy i przetwarzania danych. Ma dziesięć lat doświadczenia w prowadzeniu badań dla sektora publicznego i prywatnego z zastosowaniem standardowych i nowatorskich metod oraz technik. Zajmuje się również tematyką dostosowywania się do zmian przedsiębiorstw, unowocześniania szkolnictwa zawodowego, szkolnictwa wyższego i zwiększania efektywności form aktywizacji zawodowej, HR, rozwoju zawodowego i personalnego. Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design
  • odkrywanie insightów
  • prowadzenie procesów projektowych i badawczych

Doświadczona moderatorka procesów kreatywnych i projektowych (m.in.: design thinking i service design). Od 19 lat pomaga firmom i organizacjom zrozumieć i dostosować się do zmian zachodzących na rynku. Ma doświadczenie w realizacji projektów związanych z projektowaniem w branżach: spożywczej/FMCG, HoReCa, energetycznej i finansowej. Stypendystka Universität Hannover. Dietetyk i projektant żywności. Pomysłodawczyni projektu futurefoods.pl.

Wojciech Jagodziński

  • badania jakościowe i ilościowe
  • kształcenie zawodowe
  • MSP

Badacz, analityk i metodyk z dziesięcioletnim doświadczeniem. Pracuje dla sektora prywatnego (projekty z obszarów: design management, service design, branding, HR) oraz publicznego (samorząd gospodarczy rzemiosła, systemy edukacyjne, szkolnictwo wyższe, rynek pracy, polityka społeczna, rozwój regionalny). Specjalista w obszarze rozwoju rynku polskich MSP. Autor jakościowej metody badawczej stosowanej w badaniach projektowych łączącej hybrydowe techniki ilościowo-jakościowych z wykorzystaniem elementów antropologii. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacje
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od 20 lat doradza w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Jeden z pionierów metody service design thinking w Polsce. Przez dziesięć pracował jako doradca PwC, realizując projekty strategiczne dla międzynarodowych grup kapitałowych, MSP, miast i regionów. Doświadczony metodyk i moderator procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design.

Bartosz Baca

  • analizy
  • passenger experience
  • project management
  • sektor publiczny
  • strategie

Doradca z dwunastoletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z sektorem transportowym (głównie transport lotniczy i kolejowy). Zajmuje się także atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Ma w swoim dorobku m.in. projekty wsparcia w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowania projektów inwestycyjnych, opracowywania planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych. Partner w bbsg.pl.

AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI