Manufacturing Day Łódź


Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?


Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy “Drugie Życie Budynków”


Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD


Wartość rodzi się na styku – VHS z prezentacją na Golden Marketing Conference


Badania mobility: carsharing i telematyka


Kolejna Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych


Projektowanie usług w transporcie


Mapowanie i projektowanie ścieżek pasażerów


Proces zatrudniania z perspektywy pracodawcy – badanie warsztatowe


Przestrzenie relacji – wywiad dla Magazif.com


Szkolenie iTs Sales Strategy Program


1 7 8 9 10 11 14
Obrazki do social media VHS.003

Manufacturing Day Łódź

Jak firmy produkcyjne mają sobie radzić ze zmianami? W swojej prezentacji pt. To nie są ćwiczenia! Sygnały zmian i scenariusze działań dla firm produkcyjnych w kontekście Industry 4.0. Wojtek na konferencji Manufacturing Day mówił m.in. o tym, że:

👉 Na rynku trudno o pracowników, z kosztami produkcji trudno zejść niżej, konkurencja nadchodzi często z kierunku, którego nie braliśmy pod uwagę i jest jej coraz więcej, bo próg wejścia do biznesu znacznie się obniża z uwagi na łatwiejszy dostęp do rynku.
👉Wiele firm produkcyjnych w Polsce skupia się dziś wyłącznie na wytwarzaniu, a to niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo > konkurencja dodaje często większej wartości do produktu na różnych etapach jego życia – badań i rozwoju, projektowania, usługi posprzedażowej, co pozwala na osiąganie wyższych marż.
👉Wniosek jest prosty: jeżeli polski producent w dalszym ciągu będzie TYLKO wytwarzać i odpuści próby dodawania nowej wartości, np. w postaci usług wokół łańcucha dostaw, będzie w dalszym ciągu poddawany presji na obniżanie ceny i w końcu wypadnie z gry.
👉Co robić?
Na przykład zacząć od … badania ze swoimi klientami. W tym badaniu mogą pojawić się potrzeby w różnych obszarach: np. usług posprzedażowych albo doradztwa technologicznego – to tylko przykłady. Kiedy zdiagnozujesz te potrzeby, przejdź do analizy sygnałów rynkowych. Także to działanie pokaże możliwe obszary wzrostu i generowania marż.

Link:
Manufacturing Day

20190723132845fotpoznanlawica.jpg_678-443

Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?

W połowie lipca Port Lotniczy Poznań-Ławica zawarł umowę o współpracy ze szczecińskim przewoźnikiem Follow me! na dojazd między Szczecinem a Ławicą. Do tej pory nie było przewoźnika, który oferował bezpośrednie i regularne transfery ze Szczecina na poznańskie lotnisko. Jak ułożyć tę specyficzną i praktycznie nową usługę transportową?
Przeczytaj artykuł Wojtka i Sebastiana Gościniarka z BBSG, który ukazał się na portalach Rynek Lotniczy.pl oraz Infobus. Mowa m.in. o podejściu do projektowania usługi.

Link:
Lotnisko i przewoźnik drogowy – wspólne świadczenie usługi

fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica

bluevine stara drukarnia 353

Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy “Drugie Życie Budynków”

Wojtek Ławniczak otworzył w Łodzi spotkanie biznesowe w ramach inicjatywy “Drugie Życie Budynków”. W prezentacji dotyczącej driverów zmian w miastach przedstawił nasze subiektywne spojrzenie na czynniki rynkowe wpływające na rozwój miast i regionów w kontekście rewitalizacji. Mówił m.in o zmianach demograficznych, zmianach nawyków konsumenckich i nowych modelach biznesowych, których efektem są koncepcje mixed-use, co-living/working czy tworzenie tzw. destination places.

20190926_114836

Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD

Iza Ławniczak przedstawiła uczestnikom Kongresu Serwisów AGD – spotkania producentów z poddostawcami oraz usługodawcami m.in. startupami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży AGD – profile młodych użytkowników białego sprzętu. W jaki sposób kupują, jak korzystają z AGD i … jakie jest ich podejście do serwisu posprzedażowego. Wszystko w kontekście projektowania usług w długim łańcuchu wartości przedsiębiorstw.

Zrzut ekranu 2019-10-1 o 11.26.19

Wartość rodzi się na styku – VHS z prezentacją na Golden Marketing Conference

W trakcie Golden Marketing Conference – warszawskiej edycji wydarzenia organizowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie – Wojtek Ławniczak przedstawił prezentację pt. Wartość rodzi się na styku. O tym, czego marketing może nauczyć się od dizajnu. Albo odwrotnie.

Klient oczekuje czegoś więcej niż użyteczny, dostępny i funkcjonalny produkt. Jest to swoisty „punkt zero”, standard i do tego momentu najważniejsza jest cena. Dobre opakowanie i story o produkcie to też dziś za mało, żeby sprzedać. Co zatem robić? Podejście biznesu do klienta wymaga dziś przewartościowania i współpracy światów pozornie od siebie odległych, np. projektantów i marketerów.

kyryll-ushakov-r9LF3en_lHw-unsplash

Badania mobility: carsharing i telematyka

Prowadzimy dwa kolejne niezwykle interesujące projekty w obszarze mobility – pierwszy związany z badaniem zachowań klientów rozwiązań carsharing, a drugi – związany z obszarem telematyki i pakietu mobilności.

fot. kyryll ushakov, unsplash.com

cP05Vi5g

Kolejna Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych

Prowadzimy kolejny projekt, którego punktem wyjścia jest nasza Sesja Analizy Sygnałów. Proces analizy sygnałów jest świetnym punktem wyjścia do stworzenia w firmie podstaw wewnętrznego systemu zarządzania wiedzą rynkową, na który składa się nie tylko przewidywanie możliwej przyszłości i jej alternatywnych wariantów, ale przede wszystkim tworzenie inicjatyw i układanie ich w scenariusze dojścia do oczekiwanej przyszłości. Zgodnie z naszym podejściem zmiana bierze się z działania, nie gadania. Dlatego w tym procesie środek ciężkości leży na konkretnych inicjatywach ułożonych w scenariusze – do testowania i wdrażania.

70622602_2514443021996446_1351007260314173440_o

Projektowanie usług w transporcie

Sebastian Gościniarek i Wojtek Ławniczak napisali o projektowaniu usług transportowych, Mobility as a Service i biznesie win-win w warunkach rywalizacji w strefach ciążenia. Materiały ukazały się na portalach InfoBus i Rynek Lotniczy. Zapraszamy do lektury!

Link do artykułów:
Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?
Lotniska regionalne a autobusowy transport

bez nazwy.001

Mapowanie i projektowanie ścieżek pasażerów

Jak projektować ścieżki pasażera w transporcie publicznym, kiedy z jednej strony oczekiwania pasażerów względem usługi rosną, interesariuszy jest wielu, przepisy nie pozwalają na wprowadzanie szybkich zmian, a wokół wciąż remonty? Jak ścieżki mają się do koncepcji mobility as a service? W końcu jak pomóc Wojtkowi wydostać się z dworca? 👉

W trakcie dzisiejszego szkolenia poświęconego passenger experience Bartek i Wojtek przybliżyli uczestnikom zasady projektowania ścieżek pasażerów. Świetna atmosfera, dobra dyskusja, ciekawe pomysły!

0

Proces zatrudniania z perspektywy pracodawcy – badanie warsztatowe

Jednym z fundamentów procesów badawczych jest zwielokrotnienie i zróżnicowanie źródeł informacji.💡W cyklu naszego Klienta OLX Praca poświęconym wyzwaniom rynku HR przyjęliśmy perspektywę kilkudziesięciu osób odpowiedzialnych za proces zatrudnienia i kształtujących warunki i miejsca pracy w rozmaitych przedsiębiorstwach w Polsce.

W trakcie trzech badań koncentrowaliśmy się na aspektach związanych z poszukiwaniem specjalistów, np. przedstawicieli handlowych, pracowników administracji czy działów obsługi użytkownika. Mówiliśmy nie tylko o wyzwaniach związanych z zatrudnianiem kandydatów, ale także o barierach organizacyjnych, stosowanych formach rekrutacji i wprowadzanych rozwiązaniach. Wnioski z tych badań pozwolą nam spojrzeć z innej perspektywy na raport „Poznaj swojego pracownika” i stworzą kolejną przestrzeń do rozmowy o współczesnym rynku pracy.

Fot. OLX Praca

67276407_2333039013629045_8264983040036438016_n

Przestrzenie relacji – wywiad dla Magazif.com

W wywiadzie, który udzieliliśmy Magazif, mówimy trochę o podejściu human-centred w kontekście pracy i projektowania biur.
Link: Przestrzenie relacji – wywiad dla Magazif.com

fot. Łukasz Strenk

66483477_1564620153669269_6102167368107032576_o

Szkolenie iTs Sales Strategy Program

Iza z Wojtkiem poprowadzili moduł z innowacji w sprzedaży w ramach iTs Sales Strategy Program organizowanego przez ICAN Institute (btw. sprawdźcie program, bo jest mega interesujący). Świetna atmosfera, uczestnicy przeinteligentni i otwarci na zmiany – czyli tacy, z jakimi uwielbiamy pracować! Kolejne szkolenia realizowane wspólnie z ICAN Institute juz niedługo. Stay tuned!

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

DZIELĘ SIĘ WIEDZĄ

Co 3 tygodnie wysyłam porcję materiałów, które inspirują mnie w pracy stratega i projektanta usług. Sygnały, modele, innowacje, tricki, hacki, narzędzia i metody.