Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium


SAR Startup Program


Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji


Customer journeys na #ilovemkt


Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty


Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera


Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki


Service Design – seminarium w LPNT


Warsztaty na Konferencji OLX Know-How


Warsztaty Nowe Rzemiosło


Konferencja #ilovemkt


VHS partnerem World Usability Day Poznań


1 6 7 8 9 10 14
83943709_1766429426821673_7648855945472114688_o

Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium

Na zaproszenie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej Wojtek poprowadził seminarium poświęcone innowacyjności w firmach produkcyjnych. Była mowa o modelach biznesowych, odkrywaniu potrzeb użytkowników, przemyśle 4.0 i projektowaniu usług wokół produkcji.

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 15.57.05

SAR Startup Program

Wojtek został po raz kolejny zaproszony do grona mentorów Startup Program – projektu stworzonego przez SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej. Będzie miał możliwość podzielenia się wiedzą w zakresie projektowania usług i procesów innowacji.Zainteresowanych odsyłamy do linku: http://www.startup.sar.org.pl i gorąco kibicujemy aplikującym!

IMG_3162

Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji

👎 Organizacje systematycznie gromadzą dane i informacje (m.in.: w formie raportów) na użytek poszczególnych działów czy projektów. Z naszych obserwacji wynika, że ta wartościowa wiedza jest w firmach bardzo często rozproszona, a poszczególne departamenty jednej firmy albo nie wiedzą o posiadanych raportach, albo nie znają wyników badań zamawianych przez swoje koleżanki i kolegów z innych działów.

👎Do tego informacje zawarte w raportach często się powtarzają (lub wykluczają), a spójność i porównywalność wyników badań jest ograniczona.

👎W takich okolicznościach trudnym zadaniem jest wykorzystanie ich pełnego potencjału w bieżących projektach np.: dla projektowania ścieżek, usług i produktów, person czy doświadczeń. A szkoda. Uważamy, że raporty, analizy, opracowania można wykorzystać ponownie, a zamawianie kolejnych nowych badan “od początku” nie zawsze jest konieczne. Zgodnie z podejściem: be smart and recycle!

Reuse, Recycle – jak wykorzystać wiedzę i raporty, które mamy w organizacji do celów projektowych – to tytuł wykładu, jaki poprowadzili Iza Bernau-Ławniczak i Wojciech Jagodziński w trakcie konferencji You cannot not design w Poznaniu. Była mowa o tym, jak zintegrować i wykorzystać różne źródła wiedzy w firmie, jak wydobyć z nich jeszcze więcej wartościowych informacji, insightów, czy niedostrzeganych dotąd nowych zależności. #badania #knowledgemanagement

DSC09176_Fotor

Customer journeys na #ilovemkt

Dzięki projektowaniu customer journeys (CJ) możesz zobaczyć i w pełni zrozumieć doświadczenia Twoich klientów z ich perspektywy i zaproponować rozwiązania, za które klienci zapłacą swoim zainteresowaniem, uwagą, uczuciem, pieniędzmi. W prezentacji pt. Głos wołającego na puszczy Wojtek, który został zaproszony na konferencje ponownie,  przekaże kilka inspiracji na temat CJ i podpowie jak zabrać się do ich projektowania. Zapraszamy do zapisywania się na wydarzenie!

Link:#ilovemkt2020

fot. sprawny marketing

78332876_2713625081991765_380706519592730624_o

Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty

Iza współprowadziła warsztat realizowany w oparciu o Otwarte Karty – nowe narzędzie, które pomaga pracującym zespołom lepiej się ze sobą dogadywać. Otwarte Karty „pracują” na emocjach, postawach, zachowaniach w komunikowaniu się z innymi. Mają służyć ludziom, dlatego zostały zaprojektowane zgodnie z metodykami human-centred. Mechanika narzędzia oparta jest na przekonaniu, że język, jakim do siebie mówimy, ma wpływ na atmosferę pracy i efektywność.

Za Otwartymi Kartami stoi zespół studia ilustratorsko-projektowego DINKSY, czyli grupa projektantek i projektantów, która spotkała się ze sobą w 2013 roku. Postanowili, że będą pracować inaczej – bez struktur oraz w przyjaznej atmosferze, dlatego też funkcjonują w turkusowym modelu zarządzania.

Linka: Otwarte Karty
Fot. Dinksy

logo3_237510_20191016140149

Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera

Persona to ważne i przydatne narzędzie projektowe. Budzi jednak sporo skrajnych emocji – od zachwytu po niechęć. Rzeczywiście, w tworzeniu person bardzo łatwo popaść w stereotypy. Ćwiczenie idzie zazwyczaj szybko, zespół się bawi, moderator uśmiecha. Tymczasem opracowanie dobrej, funkcjonalnej persony to analityczne zadanie poprzedzone obserwacją i zbieraniem danych w naturalnym kontekście użytkowym z wykorzystaniem konkretnych technik. Tak! Umiejętnie zrobiona persona daje świetne efekty!

Zapraszamy na bardzo praktyczny warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera!
Poznasz konkretne techniki i narzędzia do tworzenia person, które mają sens projektowy – 20% gadania i 80% działania.

3.12.2019, Warszawa, marzyciele i rzemieślnicy, Bracka 25
Link do wydarzenia: Warsztat persona

marcin-jozwiak-kGoPcmpPT7c-unsplash

Badania potrzeb i użyteczności rozwiązania w obszarze logistyki

Jesteśmy po drugim etapie projektu, w którym prototypowaliśmy i testowaliśmy rozwiązanie w obszarze transportu i logistyki. Za nami wywiady, badania użyteczności, korekta prototypów i stworzenie wytycznych związanych z wdrażaniem usługi. Kolejną iteracją będzie stworzenie MVP (Minimum Valuable Product) i kolejne testy. Niezwykle ciekawa, trudna branża. Lubimy takie projekty!

fot. Marcin Jozwiak, unsplash.com

 

bluevine stara drukarnia 323

Service Design – seminarium w LPNT

Na zaproszenie Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego Wojtek poprowadził seminarium z projektowania usług. W trakcie warsztatu pracowaliśmy m.in. nad customer journeys – zarówno od strony procesu, jak i emocji użytkownika, wykorzystując m.in. schematy budowania emocji w usłudze, w tym metodę 007 🎬 Dziękujemy za zaproszenie, świetną atmosferę, aktywną dyskusję i i dobre pomysły! Czekamy na wdrożenia! 🔧

fot. Alchemia Światła

76747547_2647537515353662_8382470234035978240_o

Warsztaty na Konferencji OLX Know-How

Na zaproszenie OLX Praca, w ramach wydarzenia OLX Know-How, poprowadziliśmy trzy warsztaty:

📡Analizowanie sygnałów rynkowych
🧘‍♂️ Jak zbudować personę, która nie jest oparta na stereotypach
🎬Mapowanie ścieżki kandydata

Dodatkowo, Wojtek poprowadził też intro do warsztatu poświęconego human-centred design.
Bardzo dziękujemy Klientowi za zaproszenie, a uczestnikom za turbopozytywną atmosferę i utraciekawe rozmowy 🙂 Było niezwykle inspirująco!

76640130_2656647804442633_3362929448256012288_o

Warsztaty Nowe Rzemiosło

Zamek Cieszyn jest centrum dizajnu i miejscem wyjątkowym. Od wielu lat inicjuje działania na styku tradycji i projektowania.

Z wielką przyjemnością poprowadziliśmy na Zamku dwudniowy warsztat strategiczny dla rzemieślników, projektantów, społeczników, ekspertów – ludzi zajmujących się kulturą rzemiosła – zarówno ludowego jak i tzw. nowego rzemiosła. Efektem spotkania są koncepty wspólnych, konkretnych działań i wdrażalnych inicjatyw. Jesteśmy dumni, że mogliśmy tam być, słuchać, rozmawiać i dołożyć małą cegiełkę do odbudowania tego, czego wszyscy potrzebujemy!

Rzemiosło zaczyna powracać nie tylko jako usługa, ale staje się inspiracją do tworzenia dla młodych pokoleń twórców. Ma znaczenie społeczne, odgrywa dużą rolę w zrównoważonym rozwoju regionów ale też w kontekście pojedynczego człowieka – ręczna wytwórczość pozytywnie wpływa na rozwój osobowy.

Rzemieślnicze podejście do pracy – to coś z czym sami bardzo się identyfikujemy. Taki sposób działania wybraliśmy, takie firmy chętnie wspieramy!

fot. Miti / unsplash

DSC09101

Konferencja #ilovemkt

Wojtek Ławniczak był speakerem Konferencji #ilovemrkt, zorganizowanej przez Sprawny Marketing, która odbyła się w październiku w Warszawie. Poniżej znajdziecie krótkie intro jego prezentacji pt. Jaki ma być budzik? O projektowaniu doświadczeń

Jeżeli jesteś marketerem, to w Twojej pracy projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o tym, czy wrócą do Ciebie i kupią, czy też nie. Dlatego doskonałe doświadczenie jest kluczem do gry.

W biznesie coraz ważniejsze staje się odpowiadanie nie na to, czego klient chce, ale czego potrzebuje. Odpowiadanie na marzenia, potrzeby i emocje, które za nim stoją – czystego powietrza, wody, zdrowia, rodziny, przyjaciół, poczucia bezpieczeństwa … Ja na pytanie “jaki ma być budzik?” odpowiadam: “a jak jego użytkownik chciałby być budzony?”. Dlaczego? Bo tu nie chodzi o budzik i o to, jak on wygląda, jaki ma kolor, czy ma wskazówki, czy wyświetlacz. Chodzi o doświadczenie budzenia. Marketer, na pytanie „jaki ma być folder czy informator” powinien odpowiedzieć pytaniem: „a w jaki sposób odbiorca chciałby być o czymś poinformowany?”. Bo to może przenieść go w obszar innowacji. Stworzy coś, co będzie działać, będzie użyteczne, sprawi przyjemność, wciągnie, zainspiruje. Co ludzie pokochają i za co zapłacą więcej – zainteresowaniem, uwagą, sympatią, pieniędzmi.

fot. Sprawny Marketing

Zrzut ekranu 2019-10-18 o 12.46.07

VHS partnerem World Usability Day Poznań

Z przyjemnością informujemy, że jesteśmy partnerem poznańskiej edycji World Usability Day. Ruszyły już zapisy na warsztaty i serdecznie zapraszamy do wzięcia w nich udziału.

Link:
https://powud.pl

Masz jakieś pytanie?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

DZIELĘ SIĘ WIEDZĄ

Co 3 tygodnie wysyłam porcję materiałów, które inspirują mnie w pracy stratega i projektanta usług. Sygnały, modele, innowacje, tricki, hacki, narzędzia i metody.