Wojtek Ławniczak był speakerem Konferencji #ilovemrkt, zorganizowanej przez Sprawny Marketing, która odbyła się w październiku w Warszawie. Poniżej znajdziecie krótkie intro jego prezentacji pt. Jaki ma być budzik? O projektowaniu doświadczeń
Jeżeli jesteś marketerem, to w Twojej pracy projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o tym, czy wrócą do Ciebie i kupią, czy też nie. Dlatego doskonałe doświadczenie jest kluczem do gry.
W biznesie coraz ważniejsze staje się odpowiadanie nie na to, czego klient chce, ale czego potrzebuje. Odpowiadanie na marzenia, potrzeby i emocje, które za nim stoją – czystego powietrza, wody, zdrowia, rodziny, przyjaciół, poczucia bezpieczeństwa … Ja na pytanie “jaki ma być budzik?” odpowiadam: “a jak jego użytkownik chciałby być budzony?”. Dlaczego? Bo tu nie chodzi o budzik i o to, jak on wygląda, jaki ma kolor, czy ma wskazówki, czy wyświetlacz. Chodzi o doświadczenie budzenia. Marketer, na pytanie „jaki ma być folder czy informator” powinien odpowiedzieć pytaniem: „a w jaki sposób odbiorca chciałby być o czymś poinformowany?”. Bo to może przenieść go w obszar innowacji. Stworzy coś, co będzie działać, będzie użyteczne, sprawi przyjemność, wciągnie, zainspiruje. Co ludzie pokochają i za co zapłacą więcej – zainteresowaniem, uwagą, sympatią, pieniędzmi.
fot. Sprawny Marketing