Very Human Crew

We are a team of advisors with many competencies: strategists, innovators, designers, researchers and analysts. For many years, we have been team-solving problems using human-centred design methodologies (service design, design thinking). We share knowledge about how to do research, how to generate good ideas, how to prototype and test them, create solutions that are more people-friendly and implement innovations in organizations. We observe new phenomena, interpret the trends and – together with the client –  translate them into products and services.

 

We adhere to the Berlin Code of Conduct.

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Prezentacja o analizowaniu sygnałów na Golden Marketing Conference


Jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach użytkowników mieszkań?


Szkolenie Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?


Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie


Konferencja Innowacje w czasach kryzysu


Wystąpienie na Marketing Management Congress


Doświadczenie muzealne i wystawiennicze – projekt


Webinar: Goals don’t change, methods do. User-centred innovation.


Webinar – Jak spróbować wykorzystać kryzys po pandemii – kilka sposobów na produkty i usług


Przechodzę na standby – Badanie zachowań młodych odbiorców w trakcie Covid-19


Życie po życiu – hotele


Życie po życiu – gastro


Życie po życiu – handel


Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?


119632317_3578324348865795_1766616610523304989_o

Prezentacja o analizowaniu sygnałów na Golden Marketing Conference

Przygotować się na najgorszy scenariusz i jednocześnie aktywnie dążyć do realizacji scenariusza przez siebie pożądanego? Da się. Nawet w Polsce. Wystarczy tylko wyczulenie na otaczające nas sygnały, prosta analiza przyczynowo-skutkowa i aktywne testowanie. Nie raz, nie dwa, ciągle. Tylko tyle, czy aż tyle? Prezentacja Wojtka w trakcie Golden Marketing Conference w Poznaniu – o prostym, ale skutecznym systemie zbierania i obróbki sygnałów.

FIRE_1_010

Jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach użytkowników mieszkań?

Umiejętne wykorzystanie informacji o użytkownikach – jak podróżują, jedzą, pracują, przemieszczają się, a w przypadku mieszkania – np. kiedy kładą się spać, kiedy przygotowują posiłki, jak spędzają czas wolny w mieszkaniu – pozwala zaproponować lepsze usługi dostarczane taniej i szybciej. W tym kontekście traktowanie grup odbiorców jako opisanej stałej w oparciu o kilka czynników nie ma już sensu. W trakcie Fire! Real Estate Marketing Forum Iza i Wojtek opowiadali jak w RE zbierać dane drogą analogową i cyfrową, jak odkrywać insajty i jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach.

DSC_5398

Szkolenie Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia z Wojtkem Ławniczakiem pt. Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi? Szkolenie organizowane przez Sprawny Marketing odbędzie się w Warszawie/online 22.09.2020. Szczegóły w linku:

Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?

25082020_Columbus__040

Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie

W trakcie Forum Rynku Nieruchomości, które odbyło się w dniach 24-25.08 w Sopocie, Wojtek wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. Deweloperski forecasting – witajcie w świecie z filmów S-F. Jak technologia i informacja zmienią nasze życie i budynki? Czy pandemia zmieni model korzystania z mieszkań? Temat teoretycznie o sci-fi, ale … takiej, która już się dzieje. Była mowa m.in. o wielkim łowisku danych, które otwiera się przed wdrażającymi rozwiązania smart w domach i mieszkaniach, o internecie rzeczy, bezpieczeństwie, RODO i prywatności użytkowników, a także o tym, jakie zmiany w projektach mieszkaniowych wymusi rozwój e-commerce.

 

 

 

 

101344967_3477623705655453_6046826267821473792_o 2

Konferencja Innowacje w czasach kryzysu

W trakcie konferencji pt. Innowacje w czasach kryzysu organizowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet Iza opowiedziała o odkrywaniu potrzeb, przedstawiła techniki antyproblemu i listy poszukiwanych informacji. Opowiedziała także o kontekstowym układaniu produktu na przykładzie jogi. Dziękujemy za zaproszenie!

Fot. by Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Zrzut ekranu 2020-05-30 o 12.42.20

Wystąpienie na Marketing Management Congress

Powoli wracają przełożone wydarzenia i pojawiają się nowe!

“Selekcja naturalna. Marketing w nowej normalności” to tytuł prezentacji Wojtka w trakcie Marketing Management Congress, który odbędzie się 23.09.2020 w hotelu Sound Garden w Warszawie.

Innowacje zorientowane na użytkownika, oparte o analizy jego potrzeb i zachowań, zmienią sposób, w jaki firmy będą organizować swoje zasoby, operacje i procesy. Z definicji mają działać zwinniej, wydajniej i skuteczniej. Jedno jest pewne – w biznesowej rodzinie nie wszystkie gatunki przetrwają. Ale co z tego wynika dla funkcji marketingowych?
tag prezentacji: #trendy #innowacje #modele biznesowe #projektowanie #makroekonomia #strategia #big data #sztuczna inteligencja

Link do wydarzenia: https://mmcongress.pl

katya-austin-I4YsI1zWq_w-unsplash

Doświadczenie muzealne i wystawiennicze – projekt

Turystyczne wrażenia obejmują wszystko, od posiłku w Byfeju na Nikiszowcu po spotkanie z wilkiem podczas przygody w Białowieży. Zapotrzebowanie na nowe, wzbogacające doświadczenia rośnie wykładniczo, a ci usługodawcy, którzy dostarczają wartość wykraczającą poza podstawową funkcję, odnoszą szczególne sukcesy. Bez względu na sytuację gospodarczą żądni wrażeń klienci, w tym turyści, będą aktywnie poszukiwać doświadczeń, które dają możliwość nabywania nowych umiejętności, dają poczucie celu i są związane z wartościami aspiracyjnymi (byłam tam, zrobiłam to, przeżyłam – to moje i nikt mi tego nie odbierze). Właśnie o doświadczeniach wystawienniczych, muzealnych i eventowych jest projekt, nad którym pracujemy teraz z naszym Klientem. Bardzo się cieszymy, że przyszło nam się zmierzyć z tym wyzwaniem właśnie w tym trudnym dla wystaw czasie.

fot. Katya Austin

WEBINAR_ACCA_2020 presentation.001

Webinar: Goals don’t change, methods do. User-centred innovation.

Wojtek został zaproszony przez Association of Chartered Certified Accountants do poprowadzenia webinaru nt. innowacji i projektowania w oparciu o potrzeby. W prezentacji pt. “Goals don’t change, methods do. User-centred innovation” była mowa o transformacji cyfrowej, nowej roli funkcji księgowej i finansowej w kontekście organizacji pracy oraz leadershipu w rzeczywistości post Covid-19.

WEBINAR_BG_2020 - wydzielone.001

Webinar – Jak spróbować wykorzystać kryzys po pandemii – kilka sposobów na produkty i usług

W trakcie webinaru Wojtek przedstawił kilka sposobów na znajdowanie potencjału na innowację, optymalizację, nowe produkty i usługi. Osią narracji był reset po pandemii Covid-19, a głównym celem jak najszybszy powrót na rynek i wykorzystanie szans na rozwój. Wojtek mówił m.in. o skuteczniejszym wykorzystaniu ścieżek klientów, nowych modelach biznesowych, znajdowaniu innowacji wzdłuż łańcucha wartości, wprowadzaniu nowego produktu i usługi na rynek. Spróbowaliśmy także pokazać inspirujące nas elementy myślenia chińskich innowatorów i przedstawilismy technikę budowania mapy inspiracji.

OBEJRZYJ WEBINAR:

Przechodze na standby_raport VHS 2020.001

Przechodzę na standby – Badanie zachowań młodych odbiorców w trakcie Covid-19

Zapytaliśmy młodych respondentów (19-24 / 25-34) rekrutujących się spośród odbiorców mediów newonce o ich nastawienie, zachowania i nawyki w trakcie lockdownu.
Przejdź do strony raportu z badania.

 

 

Zrzut ekranu 2020-04-14 o 13.48.05

Życie po życiu – hotele

Rzeczywistość postkoronawirusowa. Zapraszamy do odsłuchu kolejnego odcinka podcastu.
Tym razem rekomendacje dla hoteli po resecie.

1. Obszar: Hybrydowość
Integracja hotelu z rynkiem lokalnym
Rozszerzenie usług > coworking
Pokoje na godziny

2. Obszar: Automatyzacja
Automatyzacja części procesów np. check-in/out, catering
Kolaboracje

Przytaczane przykłady: Hoxton, dayuse, FlyZoo, City Hub, ProPilot Park

Link: https://www.spreaker.com/episode/25289664

Zrzut ekranu 2020-04-9 o 15.33.45

Życie po życiu – gastro

Rzeczywistość postkoronawirusowa. W tym odcinku 4 rekomendacje dla gastro po resecie, choć w części również możliwe do rozważenia teraz:

1. Autorskie produkty, kooperatywy
2. Inny model sprzedaży – defragmentacja flagowych potraw, convenience DIY
3. Lepsze wykorzystanie smartfonów do zamawiania online, bookowania i płacenia
4. Testowanie rozwiązań na niskim poziomie ryzyka – koncepcja „dwóch pięter”

Link: Stacja innowacja Podcast: Życie po życiu – gastro

Zrzut ekranu 2020-03-25 o 11.08.05

Życie po życiu – handel

Przekaz może w obecnej sytuacji części zarządzających firmami wydać się co najmniej dziwne, jednak w rozmowach z kilkoma osobami, które przeprowadziliśmy w zeszłym tygodniu, już pojawił się wątek resetu, nowego otwarcia. Trzeba założyć, że wiele z naszych biznesów będzie musiało wrócić do punktu wyjścia z ’89, zacząć od nowa i szybciej zaadaptować.

Więc rozumiejąc dramatyczną sytuację licznych firm dziś, ale z myślą o tych, którzy rozważają warianty adaptacji w poobijanej rzeczywistości, postanowiliśmy ruszyć z cyklem podcastów inspiracyjnych pokazujących przykłady rozwiązań, sposób myślenia, czasem gotowe pomysły do rozważenia. Wierzymy, że to komuś pomoże.

Na początek idzie handel i trzy wątki na szybszą adaptację:

1. Element automatyzacji
2. Model płatności (przykład: subskrypcja)
3. Myślenie “chińskie”

Link: Stacja innowacja Podcast: Życie po życiu – handel

austin-distel-744oGeqpxPQ-unsplash

Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?

Co to właściwie znaczy, że produkt jest „dobrze zaprojektowany”? Że ładnie wygląda? Że jest trwały? Że działa? Że się nie psuje? Czy tak dobrze zaprojektowany produkt zapewnia dziś sukces? Nie. To wciąż za mało, żeby skutecznie sprzedać. Dziś trzeba dać coś więcej. Zaprojektować doświadczenie. Wiąże się z tym mentalna rewolucja, w wyniku której zaczynasz patrzeć zupełnie inaczej na produkt i na klienta.

Zapraszamy do artykułu Wojtka na temat service design.

Link: Service design -= projektowanie usług

 

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Cannot find what you are looking for?

find out moreabout us

visit our social media


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 8

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 9