Very Human Crew

We are a team of advisors with many competencies: strategists, innovators, designers, researchers and analysts. For many years, we have been team-solving problems using human-centred design methodologies (service design, design thinking). We share knowledge about how to do research, how to generate good ideas, how to prototype and test them, create solutions that are more people-friendly and implement innovations in organizations. We observe new phenomena, interpret the trends and – together with the client –  translate them into products and services.

 

We adhere to the Berlin Code of Conduct.

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Życie po życiu – handel


Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?


FIRE Real Estate Marketing Forum 2020


Projektowanie usług – szkolenie


Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu


Artykuł o propozycji wartości


Analiza sygnałów rynkowych – Golden Marketing Conference


Doświadczanie usługi


Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium


SAR Startup Program


Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji


Customer journeys na #ilovemkt


Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty


Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera


Zrzut ekranu 2020-03-25 o 11.08.05

Życie po życiu – handel

Przekaz może w obecnej sytuacji części zarządzających firmami wydać się co najmniej dziwne, jednak w rozmowach z kilkoma osobami, które przeprowadziliśmy w zeszłym tygodniu, już pojawił się wątek resetu, nowego otwarcia. Trzeba założyć, że wiele z naszych biznesów będzie musiało wrócić do punktu wyjścia z ’89, zacząć od nowa i szybciej zaadaptować.

Więc rozumiejąc dramatyczną sytuację licznych firm dziś, ale z myślą o tych, którzy rozważają warianty adaptacji w poobijanej rzeczywistości, postanowiliśmy ruszyć z cyklem podcastów inspiracyjnych pokazujących przykłady rozwiązań, sposób myślenia, czasem gotowe pomysły do rozważenia. Wierzymy, że to komuś pomoże.

Na początek idzie handel i trzy wątki na szybszą adaptację:

1. Element automatyzacji
2. Model płatności (przykład: subskrypcja)
3. Myślenie “chińskie”

Link: Stacja innowacja Podcast: Życie po życiu – handel

austin-distel-744oGeqpxPQ-unsplash

Service design, czyli dlaczego projektowanie procesów i doświadczeń jest tak ważne?

Co to właściwie znaczy, że produkt jest „dobrze zaprojektowany”? Że ładnie wygląda? Że jest trwały? Że działa? Że się nie psuje? Czy tak dobrze zaprojektowany produkt zapewnia dziś sukces? Nie. To wciąż za mało, żeby skutecznie sprzedać. Dziś trzeba dać coś więcej. Zaprojektować doświadczenie. Wiąże się z tym mentalna rewolucja, w wyniku której zaczynasz patrzeć zupełnie inaczej na produkt i na klienta.

Zapraszamy do artykułu Wojtka na temat service design.

Link: Service design -= projektowanie usług

 

MOS_1275

FIRE Real Estate Marketing Forum 2020

Podczas FIRE Real Estate Marketing Forum 2020, które odbędzie się 20 kwietnia w hotelu Westin w Warszawie, Iza i Wojtek poprowadzą prezentację pt. NOWE TARGET GRUPY. Będzie mowa przede wszystkim o młodym pokoleniu, ale nie tylko. Jak wyodrębniać, klasyfikować i jak do nich docierać? Very Human Services jest partnerem wydarzenia.

Zapraszamy!

Link do wydarzenia: FIRE Real Estate Marketing Forum 2020

fot. Konica Minolta Poland

konferencja_mercure11

Projektowanie usług – szkolenie

Jeżeli chcesz wiedzieć, jak zabrać się do projektowania Twojej usługi albo masz produkt, który chcesz rozwinąć i zrobić z niego usługę, to mamy dobrą wiadomość! ℹ️ℹ️ℹ️📍 9 kwietnia w Warszawie będzie okazja wziąć udział w szkoleniu sprawny.marketing, które poprowadzi Wojtek Ławniczak! Szczegóły na w linku. Zapraszamy!

Projektowanie usług – szkolenie

fot. Orange Nieruchomości

Zrzut ekranu 2019-01-08 o 11.35.44

Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu

Zachęcamy do lektury tekstu Wojtka o klientocentryczności w polskich warunkach.
Garść refleksji na temat punktów zapalnych oraz wskazówek, jak sobie z nimi radzić.

Klientocentryczność po polsku, czyli z czym do ludu

 

paczkomat

Artykuł o propozycji wartości

Punktem wyjścia do stworzenia przewagi konkurencyjnej i zdobycia nowych klientów jest odpowiednio zdefiniowana propozycja wartości. Na naszą stronę trafił artykuł Wojtka i Izy pt. Paczka korzyści. Przedstawia sposób myślenia, a case study odnosi się do strategii wejścia usługi Paczkomat na rynek Polski.

Link do artykułu

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 16.41.52

Analiza sygnałów rynkowych – Golden Marketing Conference

Na Golden Marketing Conference w Poznaniu, 1kwietnia 2020r. Wojtek pokaże praktyczne podejście do analizowania trendów i sygnałów rynkowych 📡📡📡, które można wykorzystać w codziennej pracy. Zapraszamy!

Obejrzyj intro prezentacji Wojtka: Zapowiedź Golden Marketing Conference

Al Fanar_6

Doświadczanie usługi

W zakładce Do poczytania znajdziecie artykuł Wojtka pt. Doświadczenie hotelowe, a w nim przykład z obszaru hospitality.

83943709_1766429426821673_7648855945472114688_o

Innowacyjność w firmach produkcyjnych – seminarium

Na zaproszenie Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej Wojtek poprowadził seminarium poświęcone innowacyjności w firmach produkcyjnych. Była mowa o modelach biznesowych, odkrywaniu potrzeb użytkowników, przemyśle 4.0 i projektowaniu usług wokół produkcji.

Zrzut ekranu 2020-01-31 o 15.57.05

SAR Startup Program

Wojtek został po raz kolejny zaproszony do grona mentorów Startup Program – projektu stworzonego przez SAR Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej. Będzie miał możliwość podzielenia się wiedzą w zakresie projektowania usług i procesów innowacji.Zainteresowanych odsyłamy do linku: http://www.startup.sar.org.pl i gorąco kibicujemy aplikującym!

IMG_3162

Zarządzanie wiedzą z badań w organizacji

👎 Organizacje systematycznie gromadzą dane i informacje (m.in.: w formie raportów) na użytek poszczególnych działów czy projektów. Z naszych obserwacji wynika, że ta wartościowa wiedza jest w firmach bardzo często rozproszona, a poszczególne departamenty jednej firmy albo nie wiedzą o posiadanych raportach, albo nie znają wyników badań zamawianych przez swoje koleżanki i kolegów z innych działów.

👎Do tego informacje zawarte w raportach często się powtarzają (lub wykluczają), a spójność i porównywalność wyników badań jest ograniczona.

👎W takich okolicznościach trudnym zadaniem jest wykorzystanie ich pełnego potencjału w bieżących projektach np.: dla projektowania ścieżek, usług i produktów, person czy doświadczeń. A szkoda. Uważamy, że raporty, analizy, opracowania można wykorzystać ponownie, a zamawianie kolejnych nowych badan “od początku” nie zawsze jest konieczne. Zgodnie z podejściem: be smart and recycle!

Reuse, Recycle – jak wykorzystać wiedzę i raporty, które mamy w organizacji do celów projektowych – to tytuł wykładu, jaki poprowadzili Iza Bernau-Ławniczak i Wojciech Jagodziński w trakcie konferencji You cannot not design w Poznaniu. Była mowa o tym, jak zintegrować i wykorzystać różne źródła wiedzy w firmie, jak wydobyć z nich jeszcze więcej wartościowych informacji, insightów, czy niedostrzeganych dotąd nowych zależności. #badania #knowledgemanagement

DSC09176_Fotor

Customer journeys na #ilovemkt

Dzięki projektowaniu customer journeys (CJ) możesz zobaczyć i w pełni zrozumieć doświadczenia Twoich klientów z ich perspektywy i zaproponować rozwiązania, za które klienci zapłacą swoim zainteresowaniem, uwagą, uczuciem, pieniędzmi. W prezentacji pt. Głos wołającego na puszczy Wojtek, który został zaproszony na konferencje ponownie,  przekaże kilka inspiracji na temat CJ i podpowie jak zabrać się do ich projektowania. Zapraszamy do zapisywania się na wydarzenie!

Link:#ilovemkt2020

fot. sprawny marketing

78332876_2713625081991765_380706519592730624_o

Warsztat z wykorzystaniem narzędzia Otwarte Karty

Iza współprowadziła warsztat realizowany w oparciu o Otwarte Karty – nowe narzędzie, które pomaga pracującym zespołom lepiej się ze sobą dogadywać. Otwarte Karty „pracują” na emocjach, postawach, zachowaniach w komunikowaniu się z innymi. Mają służyć ludziom, dlatego zostały zaprojektowane zgodnie z metodykami human-centred. Mechanika narzędzia oparta jest na przekonaniu, że język, jakim do siebie mówimy, ma wpływ na atmosferę pracy i efektywność.

Za Otwartymi Kartami stoi zespół studia ilustratorsko-projektowego DINKSY, czyli grupa projektantek i projektantów, która spotkała się ze sobą w 2013 roku. Postanowili, że będą pracować inaczej – bez struktur oraz w przyjaznej atmosferze, dlatego też funkcjonują w turkusowym modelu zarządzania.

Linka: Otwarte Karty
Fot. Dinksy

logo3_237510_20191016140149

Persona bez stereotypów – Warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera

Persona to ważne i przydatne narzędzie projektowe. Budzi jednak sporo skrajnych emocji – od zachwytu po niechęć. Rzeczywiście, w tworzeniu person bardzo łatwo popaść w stereotypy. Ćwiczenie idzie zazwyczaj szybko, zespół się bawi, moderator uśmiecha. Tymczasem opracowanie dobrej, funkcjonalnej persony to analityczne zadanie poprzedzone obserwacją i zbieraniem danych w naturalnym kontekście użytkowym z wykorzystaniem konkretnych technik. Tak! Umiejętnie zrobiona persona daje świetne efekty!

Zapraszamy na bardzo praktyczny warsztat tworzenia person w podejściu Alana Coopera!
Poznasz konkretne techniki i narzędzia do tworzenia person, które mają sens projektowy – 20% gadania i 80% działania.

3.12.2019, Warszawa, marzyciele i rzemieślnicy, Bracka 25
Link do wydarzenia: Warsztat persona

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Cannot find what you are looking for?

find out moreabout us

visit our social media


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 9