Very Human Crew

We are a team of advisors with many competencies: strategists, innovators, designers, researchers and analysts. For many years, we have been team-solving problems using human-centred design methodologies (service design, design thinking). We share knowledge about how to do research, how to generate good ideas, how to prototype and test them, create solutions that are more people-friendly and implement innovations in organizations. We observe new phenomena, interpret the trends and – together with the client –  translate them into products and services.

 

We adhere to the Berlin Code of Conduct.

Od naszych Klientów

Szybko i sprawnie zdiagnozowali problem, zaproponowali rozwiązania prototypowe i produkty usługowe, ułożyli strategię. Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa. Po trzech miesiącach inwestycja się zwróciła.
Efekty projektu z VHS zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów. Bardzo ciekawe odkrycia w trakcie badań. Dodatkowo, otrzymaliśmy nagrodę za badania, z czego jesteśmy dumni!

Aktualności

Współpracujemy z Siecią Przedsiębiorczych Kobiet w programach akceleracyjnych Biznes w Kobiecych Rękach oraz NEXT


Wojtek Ławniczak na liście 65 polskich osobowości marketingu, które warto śledzić w internecie


Cele się nie zmieniają – podcast dla Vastint i Dot Relations


Panel dyskusyjny: Jak wykorzystać kryzys do wzrostu efektywności kosztowej


Co robimy w ukryciu? – projekt narzędzia online


Prezentacja o customer journeys w topie Konferencji I love Marketing


Projekty online


Speak in Service Design: Prezentacja o projektowaniu doświadczeń


Prezentacja o analizowaniu sygnałów na Golden Marketing Conference


Prezentacja: Jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach użytkowników mieszkań?


Szkolenie Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?


Panel dyskusyjny: Deweloperski forecasting / Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie


Konferencja Innowacje w czasach kryzysu


Wystąpienie na Marketing Management Congress


IMG_3162

Współpracujemy z Siecią Przedsiębiorczych Kobiet w programach akceleracyjnych Biznes w Kobiecych Rękach oraz NEXT

Od początku 2020 Iza dzieli się swoim doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu produktów i usług jako mentorka w prograniem akceleracyjnym Sieci Przedsiębiorczych Kobiet – NEXT. Program mentoringu biznesowego obejmuje 10 spotkań. Iza wspólnie z mentee analizują wąskie gardła, ślepe uliczki skalowanie biznesu, szukają inspiracji i wpadają na nowe pomysły.

Od grudnia Iza będzie również pełniła rolę mentorki w programie Biznes w Kobiecych Rękach. Tym razem to praca 1:1 , której celem jest wypracowanie najlepszego modelu urynkowienia pomysłu na biznes i założenie firmy. Program zakończy się w maju 2021.

127218197_2071188569679089_6795615910102249621_o

Wojtek Ławniczak na liście 65 polskich osobowości marketingu, które warto śledzić w internecie

Z przyjemnością informujemy, że Wojtek Ławniczak znalazł się na liście 65 polskich osobowości marketingu, które warto śledzić w internecie. Lista została przygotowana przez agencję Widoczni.

Cele się nie zmieniają – podcast dla Vastint i Dot Relations

Pod koniec kwietnia na zaproszenie dotrelations i Vastint Wojtek podzielił się kilkoma refleksjami na temat tego, jak firmy mogłyby podchodzić do biznesu ‘post-covid’, czy pandemia może mieć dobry wpływ na biznes oraz jak wykorzystać ją do ulepszenia swoich usług i produktów. Teraz ukazało się to w formie podcastu. Zapraszamy do odsłuchu na Spotify.

Link: https://open.spotify.com/episode/00FHavYccr2SgUoIkK5KAk?si=6NCthIVGQEinyP5cwfHlsA

s

Panel dyskusyjny: Jak wykorzystać kryzys do wzrostu efektywności kosztowej

W trakcie II Podkarpackiego Kongresu Gospodarczego Wojtek zostałe zaproszony do wzięcia udziału w panelu pt. Jak wykorzystać kryzys do wzrostu efektywności kosztowej, który poprowadził prof. Tomasz Bernat z Uniwersytetu Szczecińskiego.

Konkluzje:

Frma, która chce przetrwać w długim czasie, powinna działać nie tylko w obszarze poprawy efektywności, cashflow i uporządkowania procesów, ale jednocześnie w obszarze przygotowania się na przyszłość – produktów, usług, strategii. taktyk – zbudowania takiego modelu, który uodporni firmę na wstrząsy. Ważne także stworzenie alternatywnego modelu biznesowego, postawienie na innowację i marketing, które budują mięśnie firmy. Bo dzięki nim produkty i usługi danej firmy sprzedają się lepiej i w efekcie tworzą bardziej elastyczną strukturę kosztową i zdywersyfikowane źródła przychodu. Powodują, że firma będzie bardziej przygotowana na rzeczywistość, której nie da się przewidzieć.

Link: http://kongrespkg.pl

20190212_162706_Fotor

Co robimy w ukryciu? – projekt narzędzia online

Nie zawsze działamy na scenie, czasem działam za kulisami. W połowie listopada Iza z Dominikiem przygotowali metodykę warsztatu i narzędzia online dla kliku zespołów zdalnych w obszarze edukacja, dla TETOS SA. Zastosowanie tablic Miro do stworzenia dedykowanych narzędzi, których celem było uporządkowanie dotychczasowych wyników prac nad strukturą kompetencji i powiązanie ich z wartościami firmy – okazało się strzałem w 10. Efektywność pracy wzrosła podobno o 100%

122701975_10157483930817256_4347006925185828437_o

Prezentacja o customer journeys w topie Konferencji I love Marketing

Prezentacja Wojtka “Momenty prawdy” wygłoszona w trakcie I love Marketing 2020 – największej konferencji marketingowej w Polsce zajęła III miejsce w ocenie blisko trzech tysięcy uczestników wydarzenia. Wojtek mówił o projektowaniu customer journeys, definiowaniu momentów prawdy i tworzeniu elementów doświadczenia klienta.

20201124_184309

Projekty online

W całości przeszliśmy na pracę online i uważamy, że warsztaty, seminaria i prezentacje mogą być niezwykle efektywne! Do osiągnięcia sukcesu konieczne jest nowe podejście do zarządzania czasem, merytoryką i zaangażowaniem uczestników. Ostatnie nasze pięć projektów przeprowadziliśmy w całości online i bardzo się cieszymy, że możemy tak pracować. Także nasza pokładowa kotka Marysia.

C0001.00_03_32_17.Still006

Speak in Service Design: Prezentacja o projektowaniu doświadczeń

Jesteśmy na Konferencji online SPEAK IN_SD organizowanej przez Strefę Startup Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. W prezentacji Wojtek opowie o projektowaniu doświadczeń, customer journeys, oraz nie byłby sobą gdyby nie wspomniał trochę o chińskim sposobie myślenia. Skupi się na przykładach opisujących podejście online to offline. Zainteresowanych odsyłamy do do wydarzenia.

Link: Speak In Service Design

fot. sprawny marketing
119632317_3578324348865795_1766616610523304989_o

Prezentacja o analizowaniu sygnałów na Golden Marketing Conference

Przygotować się na najgorszy scenariusz i jednocześnie aktywnie dążyć do realizacji scenariusza przez siebie pożądanego? Da się. Nawet w Polsce. Wystarczy tylko wyczulenie na otaczające nas sygnały, prosta analiza przyczynowo-skutkowa i aktywne testowanie. Nie raz, nie dwa, ciągle. Tylko tyle, czy aż tyle? Prezentacja Wojtka w trakcie Golden Marketing Conference w Poznaniu – o prostym, ale skutecznym systemie zbierania i obróbki sygnałów.

FIRE_1_010

Prezentacja: Jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach użytkowników mieszkań?

Umiejętne wykorzystanie informacji o użytkownikach – jak podróżują, jedzą, pracują, przemieszczają się, a w przypadku mieszkania – np. kiedy kładą się spać, kiedy przygotowują posiłki, jak spędzają czas wolny w mieszkaniu – pozwala zaproponować lepsze usługi dostarczane taniej i szybciej. W tym kontekście traktowanie grup odbiorców jako opisanej stałej w oparciu o kilka czynników nie ma już sensu. W trakcie Fire! Real Estate Marketing Forum Iza i Wojtek opowiadali jak w RE zbierać dane drogą analogową i cyfrową, jak odkrywać insajty i jak budować przewagę w oparciu o wiedzę o zachowaniach.

DSC_5398

Szkolenie Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?

Zapraszamy na kolejną edycję szkolenia z Wojtkem Ławniczakiem pt. Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi? Szkolenie organizowane przez Sprawny Marketing odbędzie się w Warszawie/online 22.09.2020. Szczegóły w linku:

Service design – Jak tworzyć wspaniałe usługi?

25082020_Columbus__040

Panel dyskusyjny: Deweloperski forecasting / Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie

W trakcie Forum Rynku Nieruchomości, które odbyło się w dniach 24-25.08 w Sopocie, Wojtek wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. Deweloperski forecasting – witajcie w świecie z filmów S-F. Jak technologia i informacja zmienią nasze życie i budynki? Czy pandemia zmieni model korzystania z mieszkań? Temat teoretycznie o sci-fi, ale … takiej, która już się dzieje. Była mowa m.in. o wielkim łowisku danych, które otwiera się przed wdrażającymi rozwiązania smart w domach i mieszkaniach, o internecie rzeczy, bezpieczeństwie, RODO i prywatności użytkowników, a także o tym, jakie zmiany w projektach mieszkaniowych wymusi rozwój e-commerce.

 

 

 

 

101344967_3477623705655453_6046826267821473792_o 2

Konferencja Innowacje w czasach kryzysu

W trakcie konferencji pt. Innowacje w czasach kryzysu organizowanej przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet Iza opowiedziała o odkrywaniu potrzeb, przedstawiła techniki antyproblemu i listy poszukiwanych informacji. Opowiedziała także o kontekstowym układaniu produktu na przykładzie jogi. Dziękujemy za zaproszenie!

Fot. by Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Zrzut ekranu 2020-05-30 o 12.42.20

Wystąpienie na Marketing Management Congress

Powoli wracają przełożone wydarzenia i pojawiają się nowe!

“Selekcja naturalna. Marketing w nowej normalności” to tytuł prezentacji Wojtka w trakcie Marketing Management Congress, który odbędzie się 23.09.2020 w hotelu Sound Garden w Warszawie.

Innowacje zorientowane na użytkownika, oparte o analizy jego potrzeb i zachowań, zmienią sposób, w jaki firmy będą organizować swoje zasoby, operacje i procesy. Z definicji mają działać zwinniej, wydajniej i skuteczniej. Jedno jest pewne – w biznesowej rodzinie nie wszystkie gatunki przetrwają. Ale co z tego wynika dla funkcji marketingowych?
tag prezentacji: #trendy #innowacje #modele biznesowe #projektowanie #makroekonomia #strategia #big data #sztuczna inteligencja

Link do wydarzenia: https://mmcongress.pl

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Cannot find what you are looking for?

find out moreabout us

visit our social media


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 8

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 9