Planowanie design sprint


Wojtek Ławniczak mentorem SAR Startup Program


Very Human Services oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow


Badania “Polski dom i jego znaczenia”


User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania


Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji


VHS edukuje studentów socjologii!


Wywiad dla Trip for Trip


Badania Poznaj swojego pracownika 2019


Warsztaty Design4Innovation


Warsztat wdrożeniowy WUD


Customer journey – mapowanie procesu i usprawnienia na ścieżce


1 10 11 12 13 14 15
20190207_104416_Fotor

Planowanie design sprint

Zakończyliśmy ponad roczny proces edukacyjny dla zespołu jednego z naszych ulubionych Klientów, który wdraża podejście human-centred do swojej organizacji! Ostatnią sesję poświęciliśmy planowaniu procesu design sprint. Kolejne spotkanie z niezwykle otwartymi, przeinteligentnymi i przesympatycznymi ludźmi! W podzięce chyba wszyscy pozakładamy u Klienta konta 😉

Zrzut ekranu 2019-02-18 o 17.21.59

Wojtek Ławniczak mentorem SAR Startup Program

Z przyjemnością informujemy, że Wojtek Ławniczak został po raz kolejny zaproszony do mentorowania w SAR Startup Program. Będzie podpowiadał w obszarze human-centred design – jak strategicznie ‘ugryźć’ usługę, czy produkt, ułożyć proces projektowy, zdefiniować potrzeby i zbudować value proposition. Cieszymy sie bardzo i czekamy na startupy!

Informacje: http://startup.sar.org.pl

Zrzut ekranu 2019-02-05 o 18.17.51

Very Human Services oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow

Miło nam poinformować, że Jesteśmy oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow – software do projektowania usług!

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania/próbkowania/dokumentowania/ zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową. Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem, co pozwala na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco” i lepsze wnioskowanie. Oprogramowanie Smaply z kolei pomaga wizualizować ścieżki. Z obu – zwłaszcza ze Smaply korzystamy dziś w każdym projekcie, w którym mamy do czynienia ze ścieżką. I oba Wam rekomendujemy!

PS. Jeżeli planujesz korzystanie z tego narzędzia w Twojej firmie, daj nam znać. Choć nie jesteśmy resellerem, możemy wesprzeć Cię praktyczną wiedzą naszą albo projektantów Smaply/Experiencefellow oraz załatwić jakiś “buspas” w postaci zniżek. Napisz: zespół@veryhuman.p

hector-bermudez-275538-unsplash

Badania “Polski dom i jego znaczenia”

Na zlecenie klienta z branży finansowej ruszyliśmy z zespołem badawczym VHS w teren, zaglądając do … polskich domów. Z wykorzystaniem metod etnograficznych i wsparciem software umożliwiającym domownikom z trzech pokoleń prowadzenie dzienniczków, penetrowaliśmy zakamarki przestrzeni, emocji i planów mieszkańców polskich gospodarstw domowych. Projekt ma charakter międzynarodowy, co jest dla nas tym ciekawsze, że za chwile będziemy mieli możliwość porównania naszych insightów z hiszpańskimi i holenderskimi.

Fot. Hector Bermudez, unsplash.com

Zrzut ekranu 2019-01-08 o 11.35.44

User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania

Udostępniamy Wam User Stories – zestaw darmowych ilustracji służących do wizualizowania, prototypowania, obrazowania i storyboardowania. Zostały stworzone do wsparcia projektów service design, ale doskonale sprawdzają się przy innych okazjach. Projekt zrealizowaliśmy wspólnie z Dinksy. User Stories możecie pobrać, wydrukować, wyciąć i dowolnie używać. Temat będziemy rozwijać zgodnie z zasadą rób i poprawiaj. Życzymy Wam dobrych wdrożeń!

Link do strony:
http://www.userstories.eu

DSC_1194-2-768x574

Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji

Trwa testowanie Otwartych Kart, które zaprojektowały wspólnie Iza Ławniczak i Dinksy! Otwarte Karty to zestaw 110 kart z hasłami – prostych, zabawnych, często dosadnych treści umieszczonych na pozbawionych zbędnych, graficznych ozdobników kartonikach. Służą lepszemu dogadywaniu się w zespołach.

Przeczytaj więcej o otwartych kartach:
http://snip.ly/6bqz0b

Jeżeli chcesz uczestniczyć w testowaniu – dzwoń pod numer 539 988 990 lub pisz na adres biuro@dinksy.com.pl!

 

UAM 12.12 Społeczne Role socjologa

VHS edukuje studentów socjologii!

Wojtek Jagodziński w trakcie spotkania ze studentami socjologii UAM pokazał ścieżki, którymi może pójść zawodowy badacz w swojej karierze, by uczestniczyć w procesach projektowych. Spotkanie poza częścią teoretyczną na temat specyfiki design research, obejmowało także moduł praktyczny w obszarze zarządzania projektem, procesów grupowych i … aktywowania ochotników w nieinwazyjny sposób dzięki technikom warsztatowym. Dziękujemy za zaproszenie!

IMG_6213_Fotor

Wywiad dla Trip for Trip

Iza i Wojtek udzielili wywiadu nowemu portalowi poświęconemu tematyce związanej z podróżowaniem. Wywiad o Japonii, projektowaniu usług, stereotypach i szukaniu podobieństw w różnicach. Jednym słowem – o tym, co nas kręci, co robimy i jak staramy się patrzeć na różne zjawiska. Zachęcamy do przeczytania innych wywiadów i gorąco polecamy tripfortrip.pl!

PS. Znajdziecie tam także “tokijską” plejlistę złożoną przez Wojtka

Linki:
Wywiad: Szukamy podobieństw w różnicach
Plejlisty Tip for Trip

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 17.01.12

Badania Poznaj swojego pracownika 2019

Przedstawiamy rezultat naszego badania jakościowego przeprowadzonego we współpracy z fantastycznym zespołem naszego Klienta – OLX Praca. Jako partner merytoryczny badania “Poznaj swojego pracownika 2019” zaprojektowaliśmy metodykę, wprowadziliśmy autorskie narzędzia VHS, włączyliśmy tryb “zamknij się i słuchaj” i przebadaliśmy pracowników 6 kategorii. Czym jest dla nich praca, jak jej szukają, czego oczekują od pracodawców i DLACZEGO. Nie krępujcie się, pobierajcie. Udanej lektury! Wasz Zespół do Badań Specjalnych 🙂 Dominik – Szef projektu, Wojciech i Iza

Link do raportu:
Raport OLX PRACA

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 16.34.33

Warsztaty Design4Innovation

Design for Innovation (Design4Innovation) to wspólny projekt 8 europejskich partnerów, którzy wspólnie promują design jako narzędzie innowacji. Cieszymy sie bardzo, że, zostaliśmy zaproszeni, żeby podzielić się z uczestnikami projektu – przedstawicielami biznesu, IOB oraz samorządu naszą wiedzą. Dinksy opowiedziały o turkusowym modelu pracy, a Iza pokazała sposób myślenia i działania w podejściu human-centred na przykładzie zwyczajów zakupowych. Podpowiedziała także, jak pracować z niektórymi narzędziami, dzięki którym można projektować lepsze produkty i usługi.

Obejrzyj film:
https://bit.ly/2QDu6Mg

WUD WARSZTAT.001

Warsztat wdrożeniowy WUD

W trakcie World Usability Day (WUD) we Wrocławiu Iza i Wojtek poprowadzili warsztat poświęcony wdrażaniu human-centred design do organizacji dla właścicieli firm oraz osób zarządzających wdrażaniem (np. R&D, HR, employer branding). Była mowa o planowaniu wdrażania, sesjach awareness, komunikowaniu designu wewnątrz organizacji, zatrudnianiu projektantów, rafach i sposobach ich omijania. WUD to świetne wydarzenie, niezwykle otwarci uczestnicy i dobra atmosfera. Dziękujemy za zaproszenie!

Slajd1

Customer journey – mapowanie procesu i usprawnienia na ścieżce

Kolejny warsztat z naszym Klientem – producentem i usługodawcą – poświęciliśmy mapowaniu customer journey – procesu usługowego widzianego z perspektywy klienta. To żmudny proces, ale już na tym etapie widać wyraźnie obszary do zmiany. Pojawiły się też pierwsze rozwiązania problemów (pains).

Cannot find what you are looking for?

find out moreabout us

visit our social media

DZIELĘ SIĘ WIEDZĄ

Co 3 tygodnie wysyłam porcję materiałów, które inspirują mnie w pracy stratega i projektanta usług. Sygnały, modele, innowacje, tricki, hacki, narzędzia i metody.