Konferencja #ilovemrkt


VHS partnerem World Usability Day Poznań


Manufacturing Day Łódź


Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?


Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy „Drugie Życie Budynków”


Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD


Wartość rodzi się na styku – VHS z prezentacją na Golden Marketing Conference


Badania mobility: carsharing i telematyka


Kolejna Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych


Projektowanie usług w transporcie


Mapowanie i projektowanie ścieżek pasażerów


Proces zatrudniania z perspektywy pracodawcy – badanie warsztatowe


1 2 3 7
DSC09101

Konferencja #ilovemrkt

Wojtek Ławniczak był speakerem Konferencji #ilovemrkt, zorganizowanej przez Sprawny Marketing, która odbyła się w październiku w Warszawie. Poniżej znajdziecie krótkie intro jego prezentacji pt. Jaki ma być budzik? O projektowaniu doświadczeń

Jeżeli jesteś marketerem, to w Twojej pracy projektowanie doświadczenia odnosi się do wszystkiego, co wiąże się z każdą interakcją klienta z Twoją firmą, od nawigowania po stronie internetowej do rozmowy z obsługą klienta i otrzymania produktu / usługi, które sprzedajesz. Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie Twojej marki w oczach klientów i ich decyzję o tym, czy wrócą do Ciebie i kupią, czy też nie. Dlatego doskonałe doświadczenie jest kluczem do gry.

W biznesie coraz ważniejsze staje się odpowiadanie nie na to, czego klient chce, ale czego potrzebuje. Odpowiadanie na marzenia, potrzeby i emocje, które za nim stoją – czystego powietrza, wody, zdrowia, rodziny, przyjaciół, poczucia bezpieczeństwa … Ja na pytanie „jaki ma być budzik?” odpowiadam: „a jak jego użytkownik chciałby być budzony?”. Dlaczego? Bo tu nie chodzi o budzik i o to, jak on wygląda, jaki ma kolor, czy ma wskazówki, czy wyświetlacz. Chodzi o doświadczenie budzenia. Marketer, na pytanie „jaki ma być folder czy informator” powinien odpowiedzieć pytaniem: „a w jaki sposób odbiorca chciałby być o czymś poinformowany?”. Bo to może przenieść go w obszar innowacji. Stworzy coś, co będzie działać, będzie użyteczne, sprawi przyjemność, wciągnie, zainspiruje. Co ludzie pokochają i za co zapłacą więcej – zainteresowaniem, uwagą, sympatią, pieniędzmi.

fot. Sprawny Marketing

Zrzut ekranu 2019-10-18 o 12.46.07

VHS partnerem World Usability Day Poznań

Z przyjemnością informujemy, że jesteśmy partnerem poznańskiej edycji World Usability Day. Ruszyły już zapisy na warsztaty i serdecznie zapraszamy do wzięcia w nich udziału.

Link:
https://powud.pl

Obrazki do social media VHS.003

Manufacturing Day Łódź

Jak firmy produkcyjne mają sobie radzić ze zmianami? W swojej prezentacji pt. To nie są ćwiczenia! Sygnały zmian i scenariusze działań dla firm produkcyjnych w kontekście Industry 4.0. Wojtek na konferencji Manufacturing Day mówił m.in. o tym, że:

👉 Na rynku trudno o pracowników, z kosztami produkcji trudno zejść niżej, konkurencja nadchodzi często z kierunku, którego nie braliśmy pod uwagę i jest jej coraz więcej, bo próg wejścia do biznesu znacznie się obniża z uwagi na łatwiejszy dostęp do rynku.
👉Wiele firm produkcyjnych w Polsce skupia się dziś wyłącznie na wytwarzaniu, a to niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo > konkurencja dodaje często większej wartości do produktu na różnych etapach jego życia – badań i rozwoju, projektowania, usługi posprzedażowej, co pozwala na osiąganie wyższych marż.
👉Wniosek jest prosty: jeżeli polski producent w dalszym ciągu będzie TYLKO wytwarzać i odpuści próby dodawania nowej wartości, np. w postaci usług wokół łańcucha dostaw, będzie w dalszym ciągu poddawany presji na obniżanie ceny i w końcu wypadnie z gry.
👉Co robić?
Na przykład zacząć od … badania ze swoimi klientami. W tym badaniu mogą pojawić się potrzeby w różnych obszarach: np. usług posprzedażowych albo doradztwa technologicznego – to tylko przykłady. Kiedy zdiagnozujesz te potrzeby, przejdź do analizy sygnałów rynkowych. Także to działanie pokaże możliwe obszary wzrostu i generowania marż.

Link:
Manufacturing Day

20190723132845fotpoznanlawica.jpg_678-443

Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?

W połowie lipca Port Lotniczy Poznań-Ławica zawarł umowę o współpracy ze szczecińskim przewoźnikiem Follow me! na dojazd między Szczecinem a Ławicą. Do tej pory nie było przewoźnika, który oferował bezpośrednie i regularne transfery ze Szczecina na poznańskie lotnisko. Jak ułożyć tę specyficzną i praktycznie nową usługę transportową?
Przeczytaj artykuł Wojtka i Sebastiana Gościniarka z BBSG, który ukazał się na portalach Rynek Lotniczy.pl oraz Infobus. Mowa m.in. o podejściu do projektowania usługi.

Link:
Lotnisko i przewoźnik drogowy – wspólne świadczenie usługi

fot. Port Lotniczy Poznań-Ławica

bluevine stara drukarnia 353

Prezentacja VHS na spotkaniu w ramach Inicjatywy „Drugie Życie Budynków”

Wojtek Ławniczak otworzył w Łodzi spotkanie biznesowe w ramach inicjatywy „Drugie Życie Budynków”. W prezentacji dotyczącej driverów zmian w miastach przedstawił nasze subiektywne spojrzenie na czynniki rynkowe wpływające na rozwój miast i regionów w kontekście rewitalizacji. Mówił m.in o zmianach demograficznych, zmianach nawyków konsumenckich i nowych modelach biznesowych, których efektem są koncepcje mixed-use, co-living/working czy tworzenie tzw. destination places.

20190926_114836

Konsument Y+Z: VHS na Kongresie Serwisów AGD

Iza Ławniczak przedstawiła uczestnikom Kongresu Serwisów AGD – spotkania producentów z poddostawcami oraz usługodawcami m.in. startupami oferującymi innowacyjne rozwiązania dla branży AGD – profile młodych użytkowników białego sprzętu. W jaki sposób kupują, jak korzystają z AGD i … jakie jest ich podejście do serwisu posprzedażowego. Wszystko w kontekście projektowania usług w długim łańcuchu wartości przedsiębiorstw.

Zrzut ekranu 2019-10-1 o 11.26.19

Wartość rodzi się na styku – VHS z prezentacją na Golden Marketing Conference

W trakcie Golden Marketing Conference – warszawskiej edycji wydarzenia organizowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie – Wojtek Ławniczak przedstawił prezentację pt. Wartość rodzi się na styku. O tym, czego marketing może nauczyć się od dizajnu. Albo odwrotnie.

Klient oczekuje czegoś więcej niż użyteczny, dostępny i funkcjonalny produkt. Jest to swoisty „punkt zero”, standard i do tego momentu najważniejsza jest cena. Dobre opakowanie i story o produkcie to też dziś za mało, żeby sprzedać. Co zatem robić? Podejście biznesu do klienta wymaga dziś przewartościowania i współpracy światów pozornie od siebie odległych, np. projektantów i marketerów.

kyryll-ushakov-r9LF3en_lHw-unsplash

Badania mobility: carsharing i telematyka

Prowadzimy dwa kolejne niezwykle interesujące projekty w obszarze mobility – pierwszy związany z badaniem zachowań klientów rozwiązań carsharing, a drugi – związany z obszarem telematyki i pakietu mobilności.

fot. kyryll ushakov, unsplash.com

cP05Vi5g

Kolejna Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych

Prowadzimy kolejny projekt, którego punktem wyjścia jest nasza Sesja Analizy Sygnałów. Proces analizy sygnałów jest świetnym punktem wyjścia do stworzenia w firmie podstaw wewnętrznego systemu zarządzania wiedzą rynkową, na który składa się nie tylko przewidywanie możliwej przyszłości i jej alternatywnych wariantów, ale przede wszystkim tworzenie inicjatyw i układanie ich w scenariusze dojścia do oczekiwanej przyszłości. Zgodnie z naszym podejściem zmiana bierze się z działania, nie gadania. Dlatego w tym procesie środek ciężkości leży na konkretnych inicjatywach ułożonych w scenariusze – do testowania i wdrażania.

70622602_2514443021996446_1351007260314173440_o

Projektowanie usług w transporcie

Sebastian Gościniarek i Wojtek Ławniczak napisali o projektowaniu usług transportowych, Mobility as a Service i biznesie win-win w warunkach rywalizacji w strefach ciążenia. Materiały ukazały się na portalach InfoBus i Rynek Lotniczy. Zapraszamy do lektury!

Link do artykułów:
Lotnisko i przewoźnik drogowy: Jak to ułożyć w całość?
Lotniska regionalne a autobusowy transport

bez nazwy.001

Mapowanie i projektowanie ścieżek pasażerów

Jak projektować ścieżki pasażera w transporcie publicznym, kiedy z jednej strony oczekiwania pasażerów względem usługi rosną, interesariuszy jest wielu, przepisy nie pozwalają na wprowadzanie szybkich zmian, a wokół wciąż remonty? Jak ścieżki mają się do koncepcji mobility as a service? W końcu jak pomóc Wojtkowi wydostać się z dworca? 👉

W trakcie dzisiejszego szkolenia poświęconego passenger experience Bartek i Wojtek przybliżyli uczestnikom zasady projektowania ścieżek pasażerów. Świetna atmosfera, dobra dyskusja, ciekawe pomysły!

0

Proces zatrudniania z perspektywy pracodawcy – badanie warsztatowe

Jednym z fundamentów procesów badawczych jest zwielokrotnienie i zróżnicowanie źródeł informacji.💡W cyklu naszego Klienta OLX Praca poświęconym wyzwaniom rynku HR przyjęliśmy perspektywę kilkudziesięciu osób odpowiedzialnych za proces zatrudnienia i kształtujących warunki i miejsca pracy w rozmaitych przedsiębiorstwach w Polsce.

W trakcie trzech badań koncentrowaliśmy się na aspektach związanych z poszukiwaniem specjalistów, np. przedstawicieli handlowych, pracowników administracji czy działów obsługi użytkownika. Mówiliśmy nie tylko o wyzwaniach związanych z zatrudnianiem kandydatów, ale także o barierach organizacyjnych, stosowanych formach rekrutacji i wprowadzanych rozwiązaniach. Wnioski z tych badań pozwolą nam spojrzeć z innej perspektywy na raport „Poznaj swojego pracownika” i stworzą kolejną przestrzeń do rozmowy o współczesnym rynku pracy.

Fot. OLX Praca

Nie ma tego, czego szukasz?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media