Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Dzielimy się wiedzą o tym, jak badać, jak generować dobre pomysły, jak je prototypować i testować, tworzyć rozwiązania bardziej przyjazne ludziom i wdrażać innowacje w organizacjach. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Wspólnie tworzymy

Bartosz Baca

  • analizy
  • strategie
  • project management
  • sektor publiczny
  • passenger experience

Dominik Postaremczak

  • design research
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design thinking
  • prowadzenie procesów projektowych
  • stymulowanie kreatywności

Joanna Krombholz-Zabielska

  • csr
  • innowacje
  • prowadzenie procesów projektowych

Wojciech Jagodziński

  • design research
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacja
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od naszych Klientów

Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa
Efekty projektu zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów.

Aktualności

User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania


Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji


VHS edukuje studentów socjologii!


Wywiad dla Trip for Trip


Badania Poznaj swojego pracownika 2019


Warsztaty Design4Innovation


Warsztat wdrożeniowy WUD


Customer journey – mapowanie procesu i usprawnienia na ścieżce


Projektowanie doświadczenia pracownika – Kongres Kadry


PaxExperience – Projektowanie doświadczenia pasażera


Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych


Rethinking Food Waste – warsztaty projektowe


Roślinny Food Design Sprint


New Generations, New Expectations – projektowanie dla młodych użytkowników


Zrzut ekranu 2019-01-08 o 11.35.44

User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania

Udostępniamy Wam User Stories – zestaw darmowych ilustracji służących do wizualizowania, prototypowania, obrazowania i storyboardowania. Zostały stworzone do wsparcia projektów service design, ale doskonale sprawdzają się przy innych okazjach. Projekt zrealizowaliśmy wspólnie z Dinksy. User Stories możecie pobrać, wydrukować, wyciąć i dowolnie używać. Temat będziemy rozwijać zgodnie z zasadą rób i poprawiaj. Życzymy Wam dobrych wdrożeń!

Link do strony:
http://www.userstories.eu

DSC_1194-2-768x574

Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji

Trwa testowanie Otwartych Kart, które zaprojektowały wspólnie Iza Ławniczak i Dinksy! Otwarte Karty to zestaw 110 kart z hasłami – prostych, zabawnych, często dosadnych treści umieszczonych na pozbawionych zbędnych, graficznych ozdobników kartonikach. Służą lepszemu dogadywaniu się w zespołach.

Przeczytaj więcej o otwartych kartach:
http://snip.ly/6bqz0b

Jeżeli chcesz uczestniczyć w testowaniu – dzwoń pod numer 539 988 990 lub pisz na adres biuro@dinksy.com.pl!

 

UAM 12.12 Społeczne Role socjologa

VHS edukuje studentów socjologii!

Wojtek Jagodziński w trakcie spotkania ze studentami socjologii UAM pokazał ścieżki, którymi może pójść zawodowy badacz w swojej karierze, by uczestniczyć w procesach projektowych. Spotkanie poza częścią teoretyczną na temat specyfiki design research, obejmowało także moduł praktyczny w obszarze zarządzania projektem, procesów grupowych i … aktywowania ochotników w nieinwazyjny sposób dzięki technikom warsztatowym. Dziękujemy za zaproszenie!

IMG_6213_Fotor

Wywiad dla Trip for Trip

Iza i Wojtek udzielili wywiadu nowemu portalowi poświęconemu tematyce związanej z podróżowaniem. Wywiad o Japonii, projektowaniu usług, stereotypach i szukaniu podobieństw w różnicach. Jednym słowem – o tym, co nas kręci, co robimy i jak staramy się patrzeć na różne zjawiska. Zachęcamy do przeczytania innych wywiadów i gorąco polecamy tripfortrip.pl!

PS. Znajdziecie tam także „tokijską” plejlistę złożoną przez Wojtka

Linki:
Wywiad: Szukamy podobieństw w różnicach
Plejlisty Tip for Trip

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 17.01.12

Badania Poznaj swojego pracownika 2019

Przedstawiamy rezultat naszego badania jakościowego przeprowadzonego we współpracy z fantastycznym zespołem naszego Klienta – OLX Praca. Jako partner merytoryczny badania „Poznaj swojego pracownika 2019” zaprojektowaliśmy metodykę, wprowadziliśmy autorskie narzędzia VHS, włączyliśmy tryb „zamknij się i słuchaj” i przebadaliśmy pracowników 6 kategorii. Czym jest dla nich praca, jak jej szukają, czego oczekują od pracodawców i DLACZEGO. Nie krępujcie się, pobierajcie. Udanej lektury! Wasz Zespół do Badań Specjalnych 🙂 Dominik – Szef projektu, Wojciech i Iza

Link do raportu:
Raport OLX PRACA

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 16.34.33

Warsztaty Design4Innovation

Design for Innovation (Design4Innovation) to wspólny projekt 8 europejskich partnerów, którzy wspólnie promują design jako narzędzie innowacji. Cieszymy sie bardzo, że, zostaliśmy zaproszeni, żeby podzielić się z uczestnikami projektu – przedstawicielami biznesu, IOB oraz samorządu naszą wiedzą. Dinksy opowiedziały o turkusowym modelu pracy, a Iza pokazała sposób myślenia i działania w podejściu human-centred na przykładzie zwyczajów zakupowych. Podpowiedziała także, jak pracować z niektórymi narzędziami, dzięki którym można projektować lepsze produkty i usługi.

Obejrzyj film:
https://bit.ly/2QDu6Mg

WUD WARSZTAT.001

Warsztat wdrożeniowy WUD

W trakcie World Usability Day (WUD) we Wrocławiu Iza i Wojtek poprowadzili warsztat poświęcony wdrażaniu human-centred design do organizacji dla właścicieli firm oraz osób zarządzających wdrażaniem (np. R&D, HR, employer branding). Była mowa o planowaniu wdrażania, sesjach awareness, komunikowaniu designu wewnątrz organizacji, zatrudnianiu projektantów, rafach i sposobach ich omijania. WUD to świetne wydarzenie, niezwykle otwarci uczestnicy i dobra atmosfera. Dziękujemy za zaproszenie!

Slajd1

Customer journey – mapowanie procesu i usprawnienia na ścieżce

Kolejny warsztat z naszym Klientem – producentem i usługodawcą – poświęciliśmy mapowaniu customer journey – procesu usługowego widzianego z perspektywy klienta. To żmudny proces, ale już na tym etapie widać wyraźnie obszary do zmiany. Pojawiły się też pierwsze rozwiązania problemów (pains).

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 16.46.07

Projektowanie doświadczenia pracownika – Kongres Kadry

I Will Always Love You! – to tytuł kolejnego warsztatu dla HR. Tym razem wspólnie z uczestnikami Kongresu Kadry 2018 Iza projektowała elementy doświadczenia pracownika. Uczestnicy warsztatu poznali możliwości, jakie daje service design w rozwoju firmy i skupili się na pierwszych touchpointach employee journey.

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 16.48.03

PaxExperience – Projektowanie doświadczenia pasażera

Z przyjemnością informujemy, że wspólnie z BBSG uruchomiliśmy nowy projekt – PaxExperience. Jego osią jest tworzenie ścieżek doświadczenia pasażerów usług transportowych – kolejowych, lotniczych, autobusowych i innych. W planach, prócz realizowanych projektów, mamy dzielenie się wiedzą na temat pasażerów, ich zachowań i wykorzystywania tej wiedzy w praktyce. Zapraszamy na stronę http://paxexperience.eu

SAS 2018.001

Sesja Analizy Sygnałów Rynkowych

Przeprowadziliśmy kolejną Sesję Analizy Sygnałów.

W trakcie intensywnego dnia warsztatowego, wspólnie ze współpracownikami naszego Klienta z różnych działów (od managementu, przez handlowców, technologów po HR), przeszliśmy przez ponad 170 wyselekcjonowanych sygnałów zmian na rynkach i zamieniliśmy je w inicjatywy, które wykorzystamy do tworzenia scenariuszy rozwojowych. Praca żmudna, jednak efekt w postaci pomysłów na działania niezwykle interesujący i odświeżający.

Sygnały z rynku są efektem wywiadów jakościowych z klientami naszego Klienta, ekspertami rynkowymi, w tym makroekonomistami, szefami firm i działów r&d najbardziej rozwojowych branż (m.in. logistyka, handel, budownictwo), analizy danych makro, raportów trendowych i premier technologicznych ostatnich lat. Przekrój sygnałów – od tych płynących z otaczającej nas rzeczywistości, przez nowinki technologiczne z branż aż po przewidywania i wskazówki trendwatcherów.

44131496_2074837682561569_2060179551421464576_n

Rethinking Food Waste – warsztaty projektowe

Na zaproszenie Banku Żywności w Trójmieście Iza poprowadziła warsztat projektowy, którego efektem są koncepty rozwiązań ograniczających marnowanie żywności. Świetna atmosfera i uczestnicy. Czekamy na wdrożenia!

_MG_5048

Roślinny Food Design Sprint

W ramach konferencji Plant-Powered Perspectives zorganizowanej przez Otwarte klatki/ Roślinnie Jemy poprowadziliśmy sesję projektowania konceptów na wegańskie produkty spożywcze. Food Design Sprint to nasz autorski jednodniowy warsztat skierowany do producentów, restauratorów, hotelarzy (catering). Iza była także jurorem w konkursie na roślinną innowację. Gratulujemy Lody Syrenka! Trzymamy kciuki za wszystkich uczestników konkursu i warsztatów! Dziękujemy!

Fot. eradzikowska.com

IMG_6316

New Generations, New Expectations – projektowanie dla młodych użytkowników

Wojtek Ławniczak poprowadził prezentację New Generations, New Expectations oraz panel dyskusyjny poświęcony wykorzystaniu human-centred design w procesach rewitalizacyjnych. Była mowa o oczekiwaniach młodszych pokoleń, projektowaniu doświadczeń, partycypacji i tym, co z tego może wyniknąć dla interesariuszy procesów rewitalizacyjnych.

Więcej info: http://www.drugiezyciebudynkow.pl

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego. Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS/KLenergy

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food. Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei. Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji. Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się  projektowaniem usług (service design). SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

Nie ma tego, czego szukasz?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

bartosz-baca

Bartosz Baca

  • analizy
  • passenger experience
  • project management
  • sektor publiczny
  • strategie

Doradca z dwunastoletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z sektorem transportowym (głównie transport lotniczy i kolejowy). Zajmuje się także atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Ma w swoim dorobku m.in. projekty wsparcia w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowania projektów inwestycyjnych, opracowywania planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych. Partner w bbsg.pl.

dominik-postaremczak

Dominik Postaremczak

  • design research
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Socjolog i doradca zawodowy z wykształcenia. Pasjonat eksploracji, analizy i przetwarzania danych. Ma dziesięć lat doświadczenia w prowadzeniu badań dla sektora publicznego i prywatnego z zastosowaniem standardowych i nowatorskich metod oraz technik. Zajmuje się również tematyką dostosowywania się do zmian przedsiębiorstw, unowocześniania szkolnictwa zawodowego, szkolnictwa wyższego i zwiększania efektywności form aktywizacji zawodowej, HR, rozwoju zawodowego i personalnego. Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

iza-lawniczak

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design thinking
  • prowadzenie procesów projektowych
  • stymulowanie kreatywności

Doświadczona moderatorka procesów kreatywnych i projektowych (m.in.: design thinking i service design). Od 19 lat pomaga firmom i organizacjom zrozumieć i dostosować się do zmian zachodzących na rynku. Ma doświadczenie w realizacji projektów związanych z projektowaniem w branżach: spożywczej/FMCG, HoReCa, energetycznej i finansowej. Stypendystka Universität Hannover. Dietetyk i projektant żywności. Pomysłodawczyni projektu futurefoods.pl.

joanna_zabielska

Joanna Krombholz-Zabielska

  • csr
  • innowacje
  • prowadzenie procesów projektowych

Menedżerka projektów i procesów zmian z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w sektorze finansowym, edukacji i e-commerce, w Polsce i krajach hiszpańskojęzycznych. Moderatorka procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design. Łączy wiedzę zdobytą w globalnych korporacjach z doświadczeniami w MSP i startupach. Coach i sędzia w programie edukacyjnym wspierającym kreatywność i pracę zespołową dzieci i młodzieży - Odyseja Umysłu. Reprezentuje w Polsce i rozwija organizację Design For Change wspierającą młodzież w realizacji mikro-zmian społecznych na bazie design thinking.

wojciech-jagodzinski

Wojciech Jagodziński

  • design research
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Badacz, analityk i metodyk z dziesięcioletnim doświadczeniem. Pracuje dla sektora prywatnego (projekty z obszarów: design management, service design, branding, HR) oraz publicznego (samorząd gospodarczy rzemiosła, systemy edukacyjne, szkolnictwo wyższe, rynek pracy, polityka społeczna, rozwój regionalny). Specjalista w obszarze rozwoju rynku polskich MSP. Autor jakościowej metody badawczej stosowanej w badaniach projektowych łączącej hybrydowe techniki ilościowo-jakościowych z wykorzystaniem elementów antropologii. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

wojciech_lawniczak

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacja
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od 20 lat doradza w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Jeden z pionierów metody design thinking w Polsce. Przez dziesięć pracował jako doradca PwC, realizując projekty strategiczne dla międzynarodowych grup kapitałowych, MSP, miast i regionów. Doświadczony metodyk i moderator procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design.