Very Human Crew

Jesteśmy zespołem doradców o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, projektantów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred design (service design, design thinking). Dzielimy się wiedzą o tym, jak badać, jak generować dobre pomysły, jak je prototypować i testować, tworzyć rozwiązania bardziej przyjazne ludziom i wdrażać innowacje w organizacjach. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Wspólnie tworzymy

Bartosz Baca

  • analizy
  • strategie
  • project management
  • sektor publiczny
  • passenger experience

Dominik Postaremczak

  • design research
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design thinking
  • prowadzenie procesów projektowych
  • stymulowanie kreatywności

Joanna Krombholz-Zabielska

  • csr
  • innowacje
  • prowadzenie procesów projektowych

Wojciech Jagodziński

  • design research
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacja
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od naszych Klientów

Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa
Efekty projektu zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów.

Aktualności

Projektowanie produktów turystycznych


Ścieżka pasażera w usługach transportowych


Jak prowadzić badania z użytkownikami?


Projekt z obszaru rynku pracy


Konferencja Design Językiem Biznesu


Interdyscyplinarne zespoły projektowe jako jedna z metod kształcenia


Design & Experience @ Spotlight Hotel Investment


Projektowanie skoncentrowane na konsumencie- branża mleczarska


Innowacja skoncentrowana na człowieku – wdrażanie innowacji w organizacji


Doświadczenie pasażera kolei – passenger journey


Design w komunikacji przedsiębiorstwa


Człowiek jednym z najcenniejszych źródeł informacji – badania w branży kosmetycznej


Warsztat design thinking na Międzynarodowych Targach Poznańskich


Design w transformacji cyfrowej w bankowości


1

Projektowanie produktów turystycznych

Wsparliśmy Warszawską Organizację Turystyczną i UM Warszawa i poprowadziliśmy sesję projektowania konceptów na produkty turystyczne. Kontekst projektowania to rozwój na styku dwóch światów – twardego biznesowego > produktów turystycznych, które służą zarabianiu i tego społecznego > produktów, które wspierają rozwój społeczności lokalnej i nie przyczyniają się do gentryfikacji.

20180905_091021_Fotor

Ścieżka pasażera w usługach transportowych

Połączone siły VHS, BBSG i Comper zakończyły projekt mapowania ścieżki klienta-pasażera w transporcie i pracy nad konceptami przychodowymi. Finalnie 28 osób w zespole total, 89 przelotów badawczych, zidentyfikowanych 308 touchpointów, wybrane trzy koncepty przychodowe do przetestowania. Bardzo ciekawy Klient, bardzo ciekawy, choć żmudny, projekt. Ale było warto!

UX Skills 2018_Fotor

Jak prowadzić badania z użytkownikami?

W Gdańsku trwa kolejna edycja UX Skills (30.07 – 3.08.2018), czyli intensywnego, 5-dniowego sprintu, podczas którego uczestnicy przechodzą cały proces projektowy w obszarze User Experience ze swoim konceptem, produktem, aplikacją lub usługą. Jak co roku za dzień badawczy odpowiada Wojtek Jagodziński, szkoląc z metod, technik i narzędzi badawczych oraz analiz w obszarze rozpoznania potrzeb użytkowników, a następnie wspierając realizowane badania jakościowe.
http://uxskills.pl/

Collage_Fotor_Fotor

Projekt z obszaru rynku pracy

Ogłaszanie, poszukiwanie, wykonanie, relacje i wartości – wszystko to w odniesieniu do pracy jest celem naszych badań, w których wykorzystujemy techniki generatywne do pogłębionej diagnozy i wnioskowania o potrzebach, celach, motywacjach i zachowaniach osób zatrudnionych i poszukujących pracy w sześciu kategoriach branżowo-zawodowych. Pracujemy w oparciu o naszą warsztatową metodykę badawczą, autorskie narzędzia, oraz np. … klocki. Ciekawy obszar, ciekawy projekt, dużo satysfakcji!

DJB

Konferencja Design Językiem Biznesu

Konferencja Design Językiem Biznesu za nami. Iza i Wojtek wzięli w niej czynny udział. Pierwszego dnia Wojtek otworzył konferencję prezentacją „Polska. Projektuję w Polsce. Wdrażanie podejść klientocentrycznych w polskich realiach” (> link: Prezentacja Wojtka), Iza poprowadziła stół tematyczny poświęcony świadomemu gospodarowaniu żywnością. Drugiego dnia poprowadziliśmy warsztat projektowy, którego wyzwanie brzmiało: Jak moglibyśmy wesprzeć ludzi, żeby mogli pokazać sens designu przedsiębiorcom, którzy nigdy wcześniej nie pracowali z projektantem lub w procesie projektowym?

06 21 konfer 039

Interdyscyplinarne zespoły projektowe jako jedna z metod kształcenia

Na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni Dominik Postaremczak uczestniczył w debacie: „Metody kształcenia i profil absolwenta stosunków międzynarodowych a potrzeby otoczenia społeczno-gospodarczego” zorganizowanej w ramach konferencji: „Koncepcje kształcenia w dziedzinie stosunków międzynarodowych wobec wyzwań XXI wieku”. Była mowa m.in. o interdyscyplinarnych zespołach projektowych.
Więcej info: https://www.amw.gdynia.pl/index.php/o-nas/aktualnosci/item/2074-zaproszenie-na-konferencje
_DSC5386

Design & Experience @ Spotlight Hotel Investment

Wojtek Ławniczak poprowadził panel dyskusyjny poświęcony wykorzystaniu human-centred design w projektowaniu rozwiązań hospitality.

Więcej info: http://www.spotlighthotel.pl

nick-hillier-217642-unsplash

Projektowanie skoncentrowane na konsumencie- branża mleczarska

W trakcie 26 Ogólnopolskiego Sympozjum Mleczarskiego w Olsztynie Iza opowiedziała o nowoczesnym podejściu do projektowania żywności, o innowacji w obszarze food i … millenialsach.

_MG_9432

Innowacja skoncentrowana na człowieku – wdrażanie innowacji w organizacji

Podczas Innovation Day – wydarzenia konferencyjnego organizowanego przez iTelligence Wojtek Ławniczak poprowadził prezentację otwierającą poświęconą innowacji skoncentrowanej na człowieku.

Więcej info: https://pl-lp.itelligencegroup.com/konferencja_itelligence_innovationday/

20180620_063053

Doświadczenie pasażera kolei – passenger journey

Wspólnie z ekspertami z BBSG oraz Comper, przy udziale uczniów Zespołu Szkół Komunikacji im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu prowadzimy kolejny bardzo ciekawy projekt. Mapujemy właśnie ścieżkę pasażera kolei – prowadzimy badania i wymyślamy usługi, które poprawią doświadczenie i zwiększą sprzedaż.

20180620_120932

Design w komunikacji przedsiębiorstwa

Wykorzystujemy podejście human-centred w usprawnianiu komunikacji w dużym przedsiębiorstwie. Po zmapowaniu punktów zapalnych, pains i gains, a także przeprowadzeniu szeregu badań i obserwacji dotyczących rytuałów i nawyków firmowych zabieramy się do prototypowania i testowania.

20180409_194535

Człowiek jednym z najcenniejszych źródeł informacji – badania w branży kosmetycznej

W ramach prac nad nowym projektem kosmetycznym w oparciu o autorską metodę badania 3D odkrywamy przyzwyczajenia i motywacje, problemy i cele, kobiet i mężczyzn, rano i wieczorem.

FUNERAL FORUM 2018

Warsztat design thinking na Międzynarodowych Targach Poznańskich

VHS było jednym z partnerów Funeral Forum organizowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie.
Iza Ławniczak poprowadziła prezentacje i warsztat poświęcony tworzeniu innowacji i zastosowaniu metodyk projektowych.

Więcej info: http://funeralforum.pl

img_M1gRxl,1050,700.thumb

Design w transformacji cyfrowej w bankowości

Wojtek Ławniczak zaprezentował potencjał zastosowania designu w nowoczesnym bankingu przed ponad 700 managerami jednego z banków w trakcie konferencji odbywającej się w Hotelu Narwil w Serocku. Była mowa o badaniach, podejściu klientocentrycznemu, cyfrowej transformacji i ścieżkach klienta.

 

 

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego. Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

FUTUREFOODS/KLenergy

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food. Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

SERVICE DESIGN POLSKA

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się  projektowaniem usług (service design). SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei. Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji. Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

Nie ma tego, czego szukasz?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media

bartosz-baca

Bartosz Baca

  • analizy
  • passenger experience
  • project management
  • sektor publiczny
  • strategie

Doradca z dwunastoletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z sektorem transportowym (głównie transport lotniczy i kolejowy). Zajmuje się także atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów. Ma w swoim dorobku m.in. projekty wsparcia w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowania projektów inwestycyjnych, opracowywania planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych. Partner w bbsg.pl.

dominik-postaremczak

Dominik Postaremczak

  • design research
  • edukacja
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Socjolog i doradca zawodowy z wykształcenia. Pasjonat eksploracji, analizy i przetwarzania danych. Ma dziesięć lat doświadczenia w prowadzeniu badań dla sektora publicznego i prywatnego z zastosowaniem standardowych i nowatorskich metod oraz technik. Zajmuje się również tematyką dostosowywania się do zmian przedsiębiorstw, unowocześniania szkolnictwa zawodowego, szkolnictwa wyższego i zwiększania efektywności form aktywizacji zawodowej, HR, rozwoju zawodowego i personalnego. Ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

iza-lawniczak

Iza Bernau-Ławniczak

  • food design thinking
  • prowadzenie procesów projektowych
  • stymulowanie kreatywności

Doświadczona moderatorka procesów kreatywnych i projektowych (m.in.: design thinking i service design). Od 19 lat pomaga firmom i organizacjom zrozumieć i dostosować się do zmian zachodzących na rynku. Ma doświadczenie w realizacji projektów związanych z projektowaniem w branżach: spożywczej/FMCG, HoReCa, energetycznej i finansowej. Stypendystka Universität Hannover. Dietetyk i projektant żywności. Pomysłodawczyni projektu futurefoods.pl.

joanna_zabielska

Joanna Krombholz-Zabielska

  • csr
  • innowacje
  • prowadzenie procesów projektowych

Menedżerka projektów i procesów zmian z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w sektorze finansowym, edukacji i e-commerce, w Polsce i krajach hiszpańskojęzycznych. Moderatorka procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design. Łączy wiedzę zdobytą w globalnych korporacjach z doświadczeniami w MSP i startupach. Coach i sędzia w programie edukacyjnym wspierającym kreatywność i pracę zespołową dzieci i młodzieży - Odyseja Umysłu. Reprezentuje w Polsce i rozwija organizację Design For Change wspierającą młodzież w realizacji mikro-zmian społecznych na bazie design thinking.

wojciech-jagodzinski

Wojciech Jagodziński

  • design research
  • kształcenie zawodowe
  • mmsp

Badacz, analityk i metodyk z dziesięcioletnim doświadczeniem. Pracuje dla sektora prywatnego (projekty z obszarów: design management, service design, branding, HR) oraz publicznego (samorząd gospodarczy rzemiosła, systemy edukacyjne, szkolnictwo wyższe, rynek pracy, polityka społeczna, rozwój regionalny). Specjalista w obszarze rozwoju rynku polskich MSP. Autor jakościowej metody badawczej stosowanej w badaniach projektowych łączącej hybrydowe techniki ilościowo-jakościowych z wykorzystaniem elementów antropologii. Członek Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (PKA) ds. pracodawców.

wojciech_lawniczak

Wojciech Ławniczak

  • design management
  • innowacja
  • metodyki human-centred design
  • strategie

Od 20 lat doradza w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Jeden z pionierów metody design thinking w Polsce. Przez dziesięć pracował jako doradca PwC, realizując projekty strategiczne dla międzynarodowych grup kapitałowych, MSP, miast i regionów. Doświadczony metodyk i moderator procesów innowacyjnych w oparciu o podejście human-centred design.