Very Human Crew

Jesteśmy zespołem projektantów biznesowych o wielu kompetencjach: strategów, innowatorów, badaczy i analityków. Od wielu lat zespołowo rozwiązujemy problemy w oparciu o metodyki human-centred. Dzielimy się wiedzą o tym, jak badać, jak generować dobre pomysły, jak je prototypować i testować, tworzyć rozwiązania bardziej przyjazne ludziom i wdrażać innowacje w organizacjach. Obserwujemy nowe zjawiska, interpretujemy kierunki, w których one zmierzają, by we współpracy z Klientami przekładać je na produkty i usługi.

 

Postępujemy zgodnie z Berlińskim Kodeksem Postępowania.

Od naszych Klientów

Efektem przeprowadzonych prac jest wdrożona przez nas udoskonalona oferta usługowa
Efekty projektu zaczęły być dla nas wszystkich widoczne już po pierwszych warsztatach. Dzięki zbudowaniu interdyscyplinarnych zespołów zniknęły, lub znacząco zmniejszyły się, bariery pomiędzy Pracownikami różnych działów i z różnych stanowisk. Mamy wrażenie, że staliśmy się dla siebie bardziej otwarci, wyrozumiali, współpracujący, cierpliwi, słuchający i pytający.
Jednym z dominujących wątków było poszukiwanie rozwiązań, które jednocześnie – zwiększając komfort pasażerów będą dawały szanse na zwiększenie przychodów.

Aktualności

VHS partnerem merytorycznym cyklu konferencji Logistyka i Produkcja


Wywiad dla bloga OLX Praca


Zdrowa żywność dla osób wykluczonych ekonomicznie


Mapujemy ścieżkę klienta


Planowanie design sprint


Wojtek Ławniczak mentorem SAR Startup Program


Very Human Services oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow


Badania „Polski dom i jego znaczenia”


User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania


Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji


VHS edukuje studentów socjologii!


Wywiad dla Trip for Trip


Badania Poznaj swojego pracownika 2019


Warsztaty Design4Innovation


2018-07-13 GDD_piatek_bez_bankietu 150_low

VHS partnerem merytorycznym cyklu konferencji Logistyka i Produkcja

Z przyjemnością informujemy, że zostaliśmy partnerem merytorycznym cyklu konferencji Logistyka i Produkcja organizowanych w najbliższych miesiącach w czterech miastach w Polsce. Najbliższe wydarzenie odbędzie się 27.03 w Gliwicach w hotelu Silvia Gold. Wojtek Ławniczak wystąpi z prezentacją pt. Jutro będzie inaczej! Jak analizować trendy, interpretować kierunki i przekładać je na produkty, usługi, strategie i plany.

Poruszymy dwa wątki. Pierwszym i podstawowym czynnikiem determinującym przyszły obraz produkcji, przede wszystkim w kontekście Industry 4.0, będzie charakterystyka klienta i jego oczekiwań względem produktów. Dlatego w prezentacji Wojtek opowie o zastosowaniu podejścia human-centred – z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Drugi wątek będzie dotyczył analizy obserwowanych trendów i sygnałów oraz zaburzeń. Wszystko po to, by można było sprawniej tworzyć inicjatywy, układać z nich scenariusze i plany na przyszłość i je wdrażać. Zapraszamy!

Zdjęcie (Design Językiem Biznesu, 2018)

Szczegóły konferencji w linku:
Konferencja Logistyka Produkcja Przyszłość

DSC8392

Wywiad dla bloga OLX Praca

Publikujemy rozmowę, którą przeprowadzili autorzy bloga OLX Praca z Dominikiem, Izą i Wojtkiem na temat badań przeprowadzonych w drugiej połowie 2018 roku. W materiale mowa o metodyce, narzędziach, w tym głównie FWK, czyli fokusie warsztatowo-kreatywnym.

Wnioski z badań zostały przedstawione w raporcie „OLX Praca. Poznaj swojego pracownika”, do którego lektury serdecznie zapraszamy.

Wywiad:
http://blog.praca.olx.pl/2019/02/20/jakie-badac-zeby-dowiedziec-sie-lepiej/

20190209_111428_Fotor

Zdrowa żywność dla osób wykluczonych ekonomicznie

A w soboty część naszego zespołu pracuje nad projektem społecznie odpowiedzialnym. Temat dotyczy obszaru zdrowej żywności w grupach osób wykluczonych – w tym przypadku wykluczonych ekonomicznie. Póki co, jesteśmy przed badaniem i przygotowujemy Listę Poszukiwanych Informacji.

20190212_162706_Fotor

Mapujemy ścieżkę klienta

Kolejny ścieżka klienta przed nami. Temat niezwykle interesujący, obszar B2B, trudna branża i produkt oraz otwarty i zaangażowany Klient – czyli jednym zdaniem wszystko, co lubimy. Na zdjęciu pierwsza przymiarka do ścieżki po warsztacie z Klientem. Mapujemy  „na sucho” procesy widziane z perspektyw czterech typów użytkowników.

20190207_104416_Fotor

Planowanie design sprint

Zakończyliśmy ponad roczny proces edukacyjny dla zespołu jednego z naszych ulubionych Klientów, który wdraża podejście human-centred do swojej organizacji! Ostatnią sesję poświęciliśmy planowaniu procesu design sprint. Kolejne spotkanie z niezwykle otwartymi, przeinteligentnymi i przesympatycznymi ludźmi! W podzięce chyba wszyscy pozakładamy u Klienta konta 😉

Zrzut ekranu 2019-02-18 o 17.21.59

Wojtek Ławniczak mentorem SAR Startup Program

Z przyjemnością informujemy, że Wojtek Ławniczak został po raz kolejny zaproszony do mentorowania w SAR Startup Program. Będzie podpowiadał w obszarze human-centred design – jak strategicznie ‚ugryźć’ usługę, czy produkt, ułożyć proces projektowy, zdefiniować potrzeby i zbudować value proposition. Cieszymy sie bardzo i czekamy na startupy!

Informacje: http://startup.sar.org.pl

Zrzut ekranu 2019-02-05 o 18.17.51

Very Human Services oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow

Miło nam poinformować, że Jesteśmy oficjalnym polskim partnerem Smaply i ExperienceFellow – software do projektowania usług!

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania/próbkowania/dokumentowania/ zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową. Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem, co pozwala na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco” i lepsze wnioskowanie. Oprogramowanie Smaply z kolei pomaga wizualizować ścieżki. Z obu – zwłaszcza ze Smaply korzystamy dziś w każdym projekcie, w którym mamy do czynienia ze ścieżką. I oba Wam rekomendujemy!

PS. Jeżeli planujesz korzystanie z tego narzędzia w Twojej firmie, daj nam znać. Choć nie jesteśmy resellerem, możemy wesprzeć Cię praktyczną wiedzą naszą albo projektantów Smaply/Experiencefellow oraz załatwić jakiś „buspas” w postaci zniżek. Napisz: zespół@veryhuman.p

hector-bermudez-275538-unsplash

Badania „Polski dom i jego znaczenia”

Na zlecenie klienta z branży finansowej ruszyliśmy z zespołem badawczym VHS w teren, zaglądając do … polskich domów. Z wykorzystaniem metod etnograficznych i wsparciem software umożliwiającym domownikom z trzech pokoleń prowadzenie dzienniczków, penetrowaliśmy zakamarki przestrzeni, emocji i planów mieszkańców polskich gospodarstw domowych. Projekt ma charakter międzynarodowy, co jest dla nas tym ciekawsze, że za chwile będziemy mieli możliwość porównania naszych insightów z hiszpańskimi i holenderskimi.

Fot. Hector Bermudez, unsplash.com

Zrzut ekranu 2019-01-08 o 11.35.44

User Stories – nasze autorskie narzędzie do prototypowania

Udostępniamy Wam User Stories – zestaw darmowych ilustracji służących do wizualizowania, prototypowania, obrazowania i storyboardowania. Zostały stworzone do wsparcia projektów service design, ale doskonale sprawdzają się przy innych okazjach. Projekt zrealizowaliśmy wspólnie z Dinksy. User Stories możecie pobrać, wydrukować, wyciąć i dowolnie używać. Temat będziemy rozwijać zgodnie z zasadą rób i poprawiaj. Życzymy Wam dobrych wdrożeń!

Link do strony:
http://www.userstories.eu

DSC_1194-2-768x574

Otwarte Karty – dla turkusowych organizacji

Trwa testowanie Otwartych Kart, które zaprojektowały wspólnie Iza Ławniczak i Dinksy! Otwarte Karty to zestaw 110 kart z hasłami – prostych, zabawnych, często dosadnych treści umieszczonych na pozbawionych zbędnych, graficznych ozdobników kartonikach. Służą lepszemu dogadywaniu się w zespołach.

Przeczytaj więcej o otwartych kartach:
http://snip.ly/6bqz0b

Jeżeli chcesz uczestniczyć w testowaniu – dzwoń pod numer 539 988 990 lub pisz na adres biuro@dinksy.com.pl!

 

UAM 12.12 Społeczne Role socjologa

VHS edukuje studentów socjologii!

Wojtek Jagodziński w trakcie spotkania ze studentami socjologii UAM pokazał ścieżki, którymi może pójść zawodowy badacz w swojej karierze, by uczestniczyć w procesach projektowych. Spotkanie poza częścią teoretyczną na temat specyfiki design research, obejmowało także moduł praktyczny w obszarze zarządzania projektem, procesów grupowych i … aktywowania ochotników w nieinwazyjny sposób dzięki technikom warsztatowym. Dziękujemy za zaproszenie!

IMG_6213_Fotor

Wywiad dla Trip for Trip

Iza i Wojtek udzielili wywiadu nowemu portalowi poświęconemu tematyce związanej z podróżowaniem. Wywiad o Japonii, projektowaniu usług, stereotypach i szukaniu podobieństw w różnicach. Jednym słowem – o tym, co nas kręci, co robimy i jak staramy się patrzeć na różne zjawiska. Zachęcamy do przeczytania innych wywiadów i gorąco polecamy tripfortrip.pl!

PS. Znajdziecie tam także „tokijską” plejlistę złożoną przez Wojtka

Linki:
Wywiad: Szukamy podobieństw w różnicach
Plejlisty Tip for Trip

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 17.01.12

Badania Poznaj swojego pracownika 2019

Przedstawiamy rezultat naszego badania jakościowego przeprowadzonego we współpracy z fantastycznym zespołem naszego Klienta – OLX Praca. Jako partner merytoryczny badania „Poznaj swojego pracownika 2019” zaprojektowaliśmy metodykę, wprowadziliśmy autorskie narzędzia VHS, włączyliśmy tryb „zamknij się i słuchaj” i przebadaliśmy pracowników 6 kategorii. Czym jest dla nich praca, jak jej szukają, czego oczekują od pracodawców i DLACZEGO. Nie krępujcie się, pobierajcie. Udanej lektury! Wasz Zespół do Badań Specjalnych 🙂 Dominik – Szef projektu, Wojciech i Iza

Link do raportu:
Raport OLX PRACA

Zrzut ekranu 2018-12-07 o 16.34.33

Warsztaty Design4Innovation

Design for Innovation (Design4Innovation) to wspólny projekt 8 europejskich partnerów, którzy wspólnie promują design jako narzędzie innowacji. Cieszymy sie bardzo, że, zostaliśmy zaproszeni, żeby podzielić się z uczestnikami projektu – przedstawicielami biznesu, IOB oraz samorządu naszą wiedzą. Dinksy opowiedziały o turkusowym modelu pracy, a Iza pokazała sposób myślenia i działania w podejściu human-centred na przykładzie zwyczajów zakupowych. Podpowiedziała także, jak pracować z niektórymi narzędziami, dzięki którym można projektować lepsze produkty i usługi.

Obejrzyj film:
https://bit.ly/2QDu6Mg

Pracowaliśmy m.in. dla:

Partnerzy, z którymi współpracujemy

BBSG

bbsg_logo

BBSG jest firmą doradczą stworzoną przez ekspertów sektora publicznego, specjalizującą się w doradztwie dla podmiotów działających w sektorze transportowym ze szczególnym uwzględnieniem sektora lotniczego.

Firma realizuje również projekty doradcze w obszarze  rozwoju regionalnego, w szczególności związane z rozwojem infrastruktury transportowej i atrakcyjnością inwestycyjną miast i regionów.

Wspólnie z BBSG tworzymy projekt PaxExperience, w którym zajmujemy się projektowaniem doświadczenia pasażera.

FUTUREFOODS / KLenergy

future-foods-logo

KLenergy zajmuje się wsparciem firm w projektowaniu produktów i usług z branży food.

Corocznie organizuje wydarzenia konferencyjno-warsztatowe dla specjalistów z branży spożywczej poświęcone innowacjom w projektowaniu, w tym Futurefoods oraz Futurefoods Tech.

Studio Ilustratorsko - Projektowe DINKSY

dinksy-logo

Dinksy specjalizują się w wizualizowaniu danych, procesów, idei.

Projektują infografiki oraz instrukcje, robią zapis wizualny warsztatów, burz mózgów, konferencji.

Zajmują się ilustracją funkcjonalną, czyli taką, która służy lepszemu zrozumieniu rzeczywistości. Wspierają wizualnie procesy projektowe.

SERVICE DESIGN POLSKA

sdp_logo

Jesteśmy współzałożycielami SERVICE DESIGN POLSKA (SDP) – grupy edukacyjnej zajmującej się projektowaniem usług (service design).

SDP promuje w Polsce innowacyjne metody współpracy oparte o podejście Service Design oraz Design Thinking, edukuje w zakresie metodyk, prezentuje, inicjuje dyskusje.

more than metrics

more-than-metrics-partner

Jesteśmy oficjalnym partnerem more than metrics - autorów software do projektowania customer journeys: Smaply i ExperienceFellow.

Experiencefellow obejmuje aplikację mobilną jako narzędzie pozyskiwania, próbkowania, dokumentowania i zapisu wybranych danych oraz aplikację komputerową.

Zaletą narzędzia jest skrócenie czasu pomiędzy doświadczeniem a badaniem. Pozwala to na precyzyjniejsze uchwycenie emocji użytkownika, udzielenie odpowiedzi na część pytań „na gorąco”, precyzyjniejsze zdefiniowanie punktów kontaktu i lepsze wnioskowanie. Smaply pozwala zwizualizować ścieżkę.

Nie ma tego, czego szukasz?

dowiedz się więcejo nas

Odwiedź nasze stronyw social media


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/vhs-theme/templates/sections/section-team-modals.php on line 9